۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۷۴۶۸۶
حجت الاسلام اکرمی:

دلیل مشکلات اقتصادی داخلی است

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: ما امروز کالایی نداریم که گران نشده باشد و بیشترین دلیل این گرانی‌ها داخلی است.
سید رضا اکرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، شب گذشته در مسجد جامع غدیر گفت: حج در اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار است.

وی افزود: تا زمانی که مسلمانان قرآن و حج را دارند دشمنان نمی‌توانند بر مسلمانان تسلط یابند.

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه ماه ذی الحجه بهار کعبه است، ابراز کرد: در این ایام است که مسلمانان از پنج قاره برای طواف گرد خانه خدا جمع می‌شوند از این رو این ماه را باید قدر دانست. در ابتدای این ماه ازدواج آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) را داریم که باید الگوی جوانان برای ازدواج باشند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) به قدری با یکدیگر صمیمی بودند که حضرت فاطمه صدیقه(س) هنگام شهادت به حضرت علی(ع) می‌فرمایند: به یاد ندارم تا به حال به تو دروغ گفته باشم اما از تو می‌خواهم مرا حلال کنید امام نیز در پاسخ فرمودند: یا فاطمه جان تو تکیه‌گاه تسلی گر من بودی.

وی با اشاره به شهادت امام محمد باقر(ع)، اظهار داشت: ایشان موسس حوزه علمیه بودند امروز نیز حوزه‌های علمیه مرکز گسترش معارف و مبانی اسلام به شمار می‌روند. امام باقر(ع) فرمودند: توکل به خداوند، رضایت به مقدرات الهی و حسن ظن داشتن به خداوند اموری است که انسان را در دنیا و آخرت سعادتمند می‌کند.

حجت الاسلام اکرمی بیان داشت: دولت در طول این پنج سال تورم را به 5 درصد رساند که متاسفانه با مشکلاتی که در این چند ماه اخیر به وجود آمده همه آن زحمات از بین رفت. ما امروز کالایی نداریم که گران نشده باشد و بیشترین دلیل این گرانی‌ها داخلی است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات