۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۷۴۷۸۱
حجت الاسلام الهی نژاد:

معنویت و اخلاق استاد عاملی مهم برای تقویت رابطه استاد و شاگردی است

رییس حوزه علمیه خواهران دورود بر ضرورت تقویت رابطه استاد و شاگرد برای نقش آفرینی در تربیت علمی و اخلاقی طلبه تأکید کرد و گفت: معنویت و اخلاق استاد در این زمینه نقش آفرین است.
طلبه

حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، رییس حوزه علمیه خواهران دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: استاد حوزه جدای از کلاس درس باید وقت بیشتری را در حوزه بگذراند.

وی با اشاره به وجود مسائل و مشغله های جانبی و حاشیه ای در زندگی روزمره افزود: اینگونه مسائل نباید موجب کم شدن رابطه استاد با شاگرد شود.

حجت الاسلام الهی نژاد اظهار داشت: هرچه استاد غیر از کلاس درس وقت بیشتری را با طلاب در مدرسه بگذراند این مهم موجب تقویت رابطه بین استاد و شاگرد می شود، اساتید باید بیشتر از وظیفه یک استاد در قبال طلبه احساس مسؤولیت کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضور استاد در مدارس علمیه در ساعاتی غیر از کلاس های درس موجب می شود در دیگر زمینه ها و مؤلفه های شخصیتی بر طلبه تأثیرگذار باشد.

رییس حوزه علمیه خواهران لرستان در ادامه بر مهذب بودن اساتید تأکید کرد و گفت: از هر ابزار مادی که استفاده کنیم نمی توان در تقویت رابطه استاد و شاگرد نقش آفرین بود بلکه باید اساتید ایمان قوی داشته باشند و مزین به اخلاق باشند.

حجت الاسلام الهی نژاد خاطرنشان کرد: معنویت و اخلاق استاد نقش بسزایی در تربیت علمی و اخلاقی طلبه ها دارد و بهترین عامل برای تقویت رابطه صمیمی بین استاد و شاگرد است./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات