۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۵۷۴۸۸۰

بیستمین نشست هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان برگزار شد

بیستمین نشست هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان با حضور سردار نجات و حجج اسلام طائب، ماندگاری، مؤمنی و وافی در قم برگزار شد.
هیأت رزمندگان اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیستمین نشست هم اندیشی سخنرانان مرتبط با هیأت رزمندگان صبح امروز در مرکز اردویی کوثر قم برگزار شد.

احتکار، اقتصاد جامعه را فلج می کند

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام تویسرکانی در این نشست بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: این فرهنگ ناب می تواند علاوه بر برکات بی نظیری که دارد، شفابخش مشکلات اقتصادی مملکت نیز باشد؛ بدین صورت که اگر مردم با این فرهنگ آشنا شوند دیگر به دنبال سودجویی نمی روند و روحیه فداکاری در وجودشان نهادینه می شود.

وی با بیان این که احتکار، اقتصاد جامعه را فلج می کند، اظهار داشت: اگر برخی افراد سودجو دست به این عمل شنیع نزنند شکی نیست که تحریم های دشمن کم اثر واقع خواهد شد.

روحانیون در روضه خوانی بیشتر به جنبه تاریخ و مقتل توجه کنند

همچنین حجت الاسلام والمسلمین وافی در این جلسه مداحی را حول 5 محور شعر و ادبیات، تاریخ و مقتل، صوت و لحن، اجرا و مجلس داری و رعایت آداب توصیف کرد و ابراز داشت: برای طلاب و روحانیون آن محوری که باید بیش از همه بدان اهمیت بدهد، محور تاریخ و مقتل است.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: 4 نوع مقتل وجود دارد که عبارتند از مقتل تاریخ روایی، مقتل تاریخ تحلیلی، مقتل ذوقی و مقتل ادبی؛ در زمینه مقاتل ادبی باید روضه خوانی بر اساس متن مقتل خوانده شود و ما باید این رسم را دوباره احیا کنیم، زیرا چندی است که این مهم در میان روضه خوانان کمرنگ شده است.

وی تأکید کرد: در جریان مقاتل ادبی که می خوانیم باید سه مورد ترسیم مقتل و تاریخ، تجسم آن و پرورش مصیبت از طریق زبان حال، تلفیق شعر و گریز را رعایت کنیم.

برجام 2 به دنبال این است که ایران محور مقاومت را رها کند

همچنین حجت الاسلام والمسلمین طائب نیز در ادامه خاطرنشان کرد: حال و هوای امروز کشورمان همانند جنگ صفین است که آغازی مسرت بخش دارد، اما باید با شناسایی منافقان اجازه ندهیم پایانی غم انگیز داشته باشد؛ بر این اساس ما امروز نیازمند نیروهای بابصیرت هستیم که زود خسته نشوند و همانند مالک اشتر گوش به فرمان ولی امر خود باشند.

رییس قرارگاه عمار با اشاره به این که ایران محور و کانون اصلی  محور مقاومت است، عنوان کرد: امروز ارتش سوریه بسیار قوی شده و نیروهای رژیم صهیونیستی به شدت از آن ها می هراسند، بر این اساس کشور ما باید این محور را با استقامت حفظ کند تا به زودی شاهد نابودی رژیم غاصب صهیونیسیتی باشیم.

وی با بیان این که برجام 2 به دنبال این است که ایران محور مقاومت را رها کند، ابراز کرد: دشمن برای رسیدن به این مقصود شوم خود جنگ اقتصادی را به راه انداخته است، اما ما باید بدانیم که کشور ما از نظر امکانات چیزی کم ندارد و ما امروز نیازمند مدیرانی آگاه و بصیر هستیم که از جنگ اقتصادی غافل نباشند، زیرا لحظه ای غفلت در جنگ می تواند سرنوشت ها را تغییر دهد.

دشمن به دنبال آن است که مردم را از آینده نظام ناامید کند

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به این که دشمن یقین دارد رهبر معظم انقلاب از مواضع انقلابی خود کوتاه نمی آیند، بیان کرد: دشمن به همین منظور سعی می کند تا مردم را مقابل رهبری و حاکمیت قرار دهد تا ایشان را وادار به عقب نشینی کند، اما از این نکته غافل است که مردم ایران روحیه ای عاشورایی دارند و ولی امر خود را هیچگاه تنها نخواهند گذاشت.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا به تبیین سه راهکار برای امیدواری مردم و مسؤولان نسبت به آینده کشور پرداخت و نخستین آن ها را اینگونه توصیف کرد: آن امتی باید ناامید شود که راه چاره ای نداشته باشد، نه امت اسلامی که راه چاره اش عمل به دستورات اسلام است؛ اگر به دستورات دین عمل کنیم همه مشکلات حل خواهد شد؛ امت اسلامی راه چاره دارد و آن نیز اسلام، قرآن کریم، اهل بیت(ع) و ولایت است، بر این اساس ما باید در مسیر دین حرکت کنیم.

وی با تأکید بر این که مبلغان باید ولایتمداری را به مردم بیاموزند، ابراز داشت: اگر مردم و مسؤولان در این چهل سالی که از انقلاب می گذرد به حرف امامین انقلاب گوش می دادند و به رهنمودهای عالمانه شان عمل می کردند، این همه مشکل نداشتیم.

ساختار اقتصادی ایران نیازمند جراحی شود

در پایان این مراسم سردار نجات با بیان این که آمریکا از طریق تحریم های فلج کننده، به راه انداختن ائتلاف منطقه ای با محوریت عربستان و ایجاد اپوزوسیون ها قصد دارد مردم را مقابل نظام قرار دهد، گفت: فضای مجازی در حال حاضر به عنوان عامل ایجاد یأس و ناامیدی و تحریک مردم به کار می رود، بر این اساس متولیان فرهنگی باید هر چه زودتر نسبت به این مقوله چاره ای بیندیشند.

وی با اشاره به این که ساختار اقتصادی ایران باید جراحی شود، اظهار کرد: برخی ناکارآمدی ها در مدیریت قوای سه گانه سبب شده است تا امروز نتوانیم از مشکلات و بحران های اقتصادی به خوبی رد شویم؛ بر این اساس باید کاری کنیم که مردم در چارچوب قانون از دولت مطالبه داشته باشند و همچنین فعالیت کنیم تا مجلس شورای اسلامی از برخی حالت های منفعلانه خارج شده و نظارت فعال بر مسائل داشته باشد.

سردار نجات راه حل مشکلات اقتصادی را تنظیم بازار ارز و هدایت نقدینگی به سمت تولید معرفی کرد و بیان داشت: مشکلات اقتصادی در همه جای جهان وجود دارد و مردم باید این مهم را به خوبی بدانند، اما ناگفته نماند که قوای سه گانه باید رویکرد جهادی و فعالانه داشته باشند./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات