۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۵۷۴۸۸۷
رییس مجمع عالی بسیج استان قم:

ذکر سیره شهدا در محافل و هیأت‌ها سبب جذب جوانان می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین جوشقانیان گفت: ذکر سیره و چگونگی شهادت بزرگانی چون شهید علی اکبر دهقان برای مردم و جوانانی که آشنایی کمتری با این عرصه دارند، سبب توجه آنها به چگونگی ارتباط بین شهدای انقلاب و کربلا می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان رییس مجمع عالی بسیج استان قم در نهمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که ظهر امروز از سوی جامعه ایمانی مشعر در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد، با اشاره به آیات جهاد و شهادت در قرآن کریم اظهار داشت: 600 آیه مرتبط با جهاد و شهادت در قرآن وجود دارد و تنها فرهنگی که می تواند در مقابل فرهنگ کفر بایستد، همین فرهنگ قرآنی است.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به مظلومیت گفتمان جهاد، شهادت و ولایت در دهه محرم بیان کرد: از برخی افراد با اغراض متفاوت شنیده می‌شود که مطالب سیاسی و اجتماعی در مجلس امام حسین(ع) جایی ندارد، در حالی‌که این مجلس بهترین فضا برای طرح گفتمان انقلابی است، چراکه ریشه این مباحث در عاشورا است.

وی با بیان این‌که مقام شهدای انقلاب کمتر از شهدای صدر اسلام نیست، گفت: کرامات و فضائل دیده شده از شهدای انقلابی کم نظیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوشقانیان ابراز داشت: امسال در شب هشتم محرم می‌توان از علی‌اکبرهای امام و رهبر انقلاب سخن گفت، در شب شهادت حضرت علی اکبر(ع) باید فضای هیأت‌ها، فضای جهاد و شهادت باشد و خاطرات این شهدای گرانقدر بازگو شود.

وی ادامه داد: در شب هشتم باید علل سقوط برخی از سربازان سپاه حضرت امیر(ع) و گرایش به دشمنی نسبت به اهل‌بیت(ع) را جستجو کرده و درباره آن سخن گفت و بعد از آن باید رویش های انقلاب بیان شود.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم افزود: ذکر سیره و چگونگی شهادت بزرگانی چون شهید علی اکبر دهقان و دیگر شهدا برای مردم و به خصوص جوانان و کسانی که آشنایی کمتری با این عرصه دارند، سبب توجه آنها به چگونگی ارتباط بین شهدای انقلاب و شهدای کربلا می‌شود.

وی الگوی قابل اخذ برای جوانان از حضرت علی‌اکبر(ع) را سرعت و سبقت در شهادت عنوان کرد و گفت: الگوهایی همچون شهیدان باکری که با گذشت از مقام شهرداری ارومیه لباس رزم را به‌خاطر جلب رضای خداوند انتخاب کرد، یا آن بسیجی که برای حفاظت از لباس غواصی بیت المال، حاضر بود تیر به چشمانش برخورد کند ولی به لباس اصابت نکند، باید برای جامعه و جوانان بیان و مطرح شود تا دیگران نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوشقانیان طرح وصیت‌نامه‌های شهدا را یکی دیگر از برنامه‌های شب‌ هشتم محرم عنوان و بیان کرد: در این شب می توان عهدنامه‌ای با شهدا امضا و مناجات و زیارت نامه شهدا را قرائت کرد تا محافل و هیأت‌های خود را هم‌رنگ شهدا کنیم./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات