۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۵۷۴۹۸۹
حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري:

مشكلات اقتصادي كشور از بي تدبيري مسؤولان است

رييس مؤسسه سيره شهدا مشكلات اقتصادي كشور را حاصل بي تدبيري مسؤولان دانست و با اشاره به اينكه مومن دو بار از يك جا ضربه نمي خورد، گفت: نبايد بارديگر به مسؤولي راي داد كه به فكر مردم نيست.
حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمين محمد مهدي ماندگاري جمعه شب در سومين يادواره شهداي محله درب قائم و شهداي مدافع حرم كه در مسجدالحسين(ع) درب قائم برگزار شد، گفت: شهدا چون حساب و كتاب شان آخرتي بود خيلي گران فروش بودند.

وي افزود: حساب و كتاب هركس آخرتي باشد گران فروش مي شود آن هم نه گران فروشي در اجناس بلكه وقت خود را گران مي فروشد، در حاليكه امروز انسانها وقت خودشان را ارزان مي فروشند و تنها چيزي كه در زندگي برخي از انسانها ارزش ندارد وقت است.   

حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري به پنج تفاوت بين حساب و كتاب آخرت با حساب و كتاب دنيا اشاره كرد و با بيان اينكه همين تفاوت هاي بين حساب و كتاب آخرت و حساب كتاب دنيا است كه برخي را به اشتباه مي اندازد، افزود: حساب كتاب آخرت همگاني است اما حساب و كتاب دنيا همگاني نيست.   

رييس مؤسسه سيره شهدا با اشاره به اينكه براي همه حساب و كتاب دنيا وجود دارد، گفت: متأسفانه در دنياي امروز خيلي ها از دايره حساب و كتاب خارج هستند از اين رو برخي از حساب و كتاب دنيا آزاد هستند اما حساب و كتاب آخرتي همگاني است.

وي با اشاره به اينكه حساب و كتاب دنيا براي برخي شوخي است اما حساب و كتاب آخرت جدي است، اظهار داشت: در جدي بودن حساب و كتاب قيامت شك نكنيد.

حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري حساب و كتاب دنيا را فله اي خواند و با بيان اينكه حساب و كتاب آخرت ذره اي است، گفت: در كشور ما ته بودجه را حساب نمي كنند اما خدا ته بودجه را هم حساب مي كند.

وي با اشاره به اينكه حساب و كتاب دنيا ظاهري است اما حساب و كتاب آخرت باطني است، گفت: امروز جوانها در انتخاب زوج آينده خود كاري به دين ندارند تنها چيزي كه در ازدواج به آن خيلي اهميت مي دهند ظاهر و پول و ثروت است.

به گفته وي، امروز حساب و كتاب هاي انسانها ظاهري است و ظاهر پست و مقام ها در كشور خوش آب و رنگ شده اما حساب و كتاب و هاي آخرت باطني است و بستگي به ميزان خدمت به مردم دارد.

رييس مؤسسه سيره شهدا گفت: از حساب و كتابهاي دنيا مي توان فرار كرد، برخي با دزدي و اختلاس و كلاهبرداري فرار كردند، در حاليكه از حساب و كتاب هاي آخرت نمي توان فرار كرد.

وي مردم را به دو دسته تقسيم كرد و اظهار داشت: يك دسته از مردم حساب و كتاب شان دنيايي است و هر فسادي و جنايتي بخواهند انجام مي دهند و هيچ ترس و هراسي از حساب و كتاب دنيا ندارند.

حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري با بيان اينكه شهدا همه عمر و هستي خود را براي آخرت دادند، گفت: اگر دو ساعت وقت خود را براي آخرت خود بگذاريد همه مشكلات كشور حل خواهد شد چرا كه مشكلات امروز كشور ناشي از تفكرات و حساب و كتاب هاي دنيايي ما است كه همه معادلات را به هم زده است.

به گفته وي، حساب و كتاب برخي آخرتي است و از همه چيز براي رسيدن به آخرت گذشتند، اما حساب و كتاب برخي ديگر دنيايي است و براي رسيدن به دنياي خود حاضر هستند همه چيز را فدا كنند.

وي با بيان اينكه اگر فروشندگان متوجه نتيجه گرانفروشي و غش در معامله در روز آخرت باشند يك ريال گرانفروشي نخواهند كرد، گفت: اگر مسؤولان بدانند نتيجه خيانت به امت اسلامي و بي تدبيري ها چه ضربه اي به اسلام و مسلمين و نظام اسلامي مي زند و روز قيامت چه عاقبتي در انتظارشان است يك گام اشتباه بر نخواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري گفت: اگر شهدا به آخرين درجات كمال رسيدند براي اين بود كه حساب و كتاب شان آخرتي بود و همه اعمال و رفتار و گفتارشان آخرتي بود، از اين رو امام باقر(ع) مي فرمايد، حساب و كتاب آخرت انسانها در گرو انجام واجبات و ترك محرمات است.

به گفته وي، رفع مشكلات اقتصادي كشور درگرو دوري از حرام خوري و برخورد قوه قضائيه با حرام خوري، دادن خمس و زكات و صدقات و انفاق از مال حلال است.

رييس مؤسسه سيره شهدا تأكيد كرد: هركس حساب و كتاب او آخرتي باشد برنامه زندگي او انجام واجبات و ترك محرمات خواهد بود، از اين رو امام باقر(ع) مي فرمايد، هركس حساب و كتاب آخرتي داشته باشد برنامه زندگي او انجام واجبات و ترك محرمات خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمين ماندگاري يادآور شد: امروز حرام خوري در جامعه عمومي و ارزان و راحت شده است، اما حرام خوري به رفتن به جهنم نمي ارزد.

وي افزود: اگر حساب و كتاب هاي ما دنيايي باشد دزدي و اختلاس را به دنبال خواهد داشت، اما اگر حساب و كتاب هاي ما آخرتي باشد حاضر به تكه تكه شدن خواهيم شد تا به آخرت مطلوب برسيم.

وي مشكلات اقتصادي كشور را حاصل بي تدبيري مسؤولان دانست و با اشاره به اينكه مومن دو بار از يك جا ضربه نمي خورد، گفت: قوه مجريه و مقننه و شوراها را مردم انتخاب مي كنند و بعد از گذشت 40 سال از انقلاب نبايد فريب شعارهاي برخي كانديداها را خورد و نبايد بارديگر به مسؤولي راي داد كه به فكر مردم نيست.

به گفته وي، به مسؤولي كه اهل خدمت به مردم  و جامعه نباشد و اهل حساب و كتاب آخرت نباشد نبايد به او  راي داد و براي چندمين بار انتخاب كرد.

رييس مؤسسه سيره شهدا در ادامه اظهار داشت: رزمندگان اسلام در دوره دفاع مقدس دو هزار كيلومتر دورتر از مرز اسرائيل با صدام اسرائيلي مبارزه مي كردند، اما امروز در پشت مرز اسرائيل با اسرائيل مبارزه مي كنند./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات