۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۷۵۳۷۳
امام جمعه بابل:

دعاي عرفه بهترین بیان در شرح حقايق توحيدي است

امام جمعه بابل با بیان این که دعاي عرفه برترين بيان و شرح حقايق توحيدي است، گفت: با تأمل و تدبر در دعای عرفه امام حسين(ع) که در حقيقت بيان و شرح حقايق توحيدي و مراتب آن است به خداشناسي نزديک تر می شویم.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با گرامیداشت روز عرفه گفت: روز عرفه از جمله روزهای بزرگ الهی و روز معرفت انسان ها به پروردگار متعال است. 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که انسان ها در سایه این معرفت به خداوند متعال تقرب می جویند، افزود: این روز ارزشمند از اعیاد بزرگ اسلامی است اما متأسفانه آن چنان شناخته شده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که عرفه روزى است که حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا می خواند، بیان داشت: خداوند متعال در این روز با عظمت سفره های جود و احسان خود را براى بندگان خود گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده تر و خشمناک ترین اوقات خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران، بهترین مکان برای نیاش در روز عرفه را صحرای عرفات دانست و خاطرنشان کرد: افرادی که در این روز بزرگ فرصت حضور در صحرای عرفه را به دست نیاوردند، حضور در محافل معنوی این دعای بزرگ را از دست ندهند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر این که باید برای مراسم عرفه وقت گذاشت چون روز عرفه روز گدایی و دعا در محضر خداوند متعال است، بیان داشت: مجالسی که در دعای عرفه برقرار است این فرصت را مقرر کنیم.

امام جمعه بابل با بیان این که روز عرفه روز زیارت امام حسین(ع) و مدخلی برای قرب درگاه الهی است، خاطرنشان کرد: روزه در روز عرفه تاکید شده و به شرطی که بر حال دعا تأثیر نگذارد سعی شود دعا را برای دیگران انجام دهید که بنا بر روایتی خداوند متعال خداوند صدهزار بار این دعا را در حق دعا کننده اجابت می کند.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که روز عرفه روز بندگی و تسلیم در برابر مبعود و روز رحمت و مغفرت است، تصریح کرد: بی توجهی به این روز با ارزش برای انسان خسران را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به این که خداوند متعال در این روز بزرگ درهای رحمت خود را به سوی بندگان خود گشوده است، بیان داشت: خداوند در این روز به انسان کرامت و عظمت می بخشد و رحمتش را بر بندگان خود می گستراند و آنها را مورد عفو بخشش قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که عرفه به طور حتم فرصت مغتنمی برای رازو نیاز عارفانه با خالق هستی است، خاطرنشان کرد: انسان پر از گناه و معصیت در این روز ارزشمند دست های پر از نیاز و تمنای خود را عاجزانه به سوی آسمان می گشاید و با سردادن نوای «الهی العفو» از خالق هستی طلب رحمت و بخشایش دارد.

امام جمعه بابل با اشاره به این که دعای عرفه حاوی آموزه های ارزشمندی برای شناخت انسان و خالق هستی است، خاطرنشان کرد: خواندن این دعا در روز عرفه موجب نزدیکی انسان با خداوند متعال خواهد شد.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با بیان این که دعای عرفه دارای مضامین بلند و معارف عمیقی است که خواندن آن بسیار سفارش شده است، افزود: این دعا شامل مضامين عارفانه‎اي چون شناخت پروردگار و تضرع به درگاه لايزال او است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که دعاي عرفه برترين بيان و شرح حقايق توحيدي است، افزود: با تأمل و تدبر در دعای عرفه امام حسين(ع) که در حقيقت بيان و شرح حقايق توحيدي و مراتب آن است به خداشناسي نزديک تر می شویم./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات