۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۷۵۵۳۰
استاد حوزه علمیه:

شیعه واقعی حامی ولایت است

حجت الاسلام امین با تاکید بر اینکه شیعه واقعی حامی ولایت است، گفت: در عصر غیبت پرچم غدیر به دست رهبر معظم انقلاب است و مصداق تمسک به امیرمومنان علی(ع) حمایت از ولایت فقیه است.
امین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی امین استاد حوزه علمیه، به مناسبت دهه امامت و ولایت در مسجد جامع غدیر گفت: تمسک به اهل بیت(ع) به دو صورت اعتقادی و عملی صورت می‌پذیرد.

وی افزود: ما شیعیان در زمینه اعتقادی مشکلی نداریم اما در میدان عمل باید دید رابطه ما با نماز و فضائل الهی چگونه است.

حجت الاسلام امین با بیان اینکه اهل بیت(ع) اهل نماز شب و شب زنده داری بودند، ابراز کرد: خداوند به پیامبراکرم(ص) می فرماید: اگر می خواهی به مقام محمود دست یابی نماز شب اقامه کن؛ بنابراین انسان مومن از اقامه نماز شب و وقت سحر غفلت نمی کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شیعه واقعی اهل عفاف و حجاب است، اظهار داشت: امیر مومنان علی(ع) در قله عصمت و طهارت قرار داشتند ایشان در زندگی خود هیچگاه به بانوان جوان سلام نمی کردند تا زمینه گناه و آلودگی فراهم نشود.

وی لقمه حلال را از دیگر ویژگی‌های شیعه واقعی دانست و گفت: ما دو گونه رزق طیب و رزق خبیث داریم مهمترین خصوصیت رزق طیب حلال بودن آن است لقمه حلال برخلاف رزق خبیث زمینه درک حقایق الهی را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام امین با بیان اینکه شیعه واقعی اهل محاسبه نفس است، عنوان کرد: انسان قبل از آنکه قیامتی برپا شود و از انسان بازجویی کنند باید خود از خودش بازجویی کند تا بداند چقدر از دستورات خداوند اطاعت کرده تا شکر آن را بحای بیاورند و اگر هم عصیانی داشته از خداوند طلب بخشش کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رفتار شیعه واقعی در خانواده بسیار نیکو است، گفت: خانواده قرآنی دارای دو ویژگی آرامش و محبت است و حقوق متقابل در این خانواده رعایت می‌شود. در عرصه اجتماعی نیز شیعه واقعی با فقرا و نیازمندان همدردی کرده و به شدت از آزار و اذیت همسایه اجتناب می‌کند همچنین او با مخالفان خود بهترین رفتار را دارد.

وی افزود: در جامعه اسلامی اگر کسی دلسوزانه انتقاد می کند نباید انگ دشمنی به او چسبانده شود در جامعه بالنده و پویا انتقاد وجود دارد در جامعه‌ای که انتقاد وجود ندارد آن جامعه جامعه‌ای مرده است.

حجت الاسلام امین در توصیف جامعه شیعی آن هم در عرصه اداری، تصریح کرد: در ادارات چنین جامعه‌ای باید دید با ارباب رجوع چگونه رفتار می شود، آیا امروز در ادارات ما مر قانون رعایت می‌شود تا جایی برای رشوه گرفتن و رشوه دادن نباشد، آیا اموال بیت المال حفاظت و صیانت می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز کسانی که میلیاردی از بیت المال دزدی می کنند نمی توانند خودشان را شیعه بنامنند زیرا در اسلام بدترین خیانت، خیانت به بیت المال است؛ همچنین شیعه واقعی در ارتباط و مذاکره با دشمن هرگز زیر باز ذلت نمی رود زیرا مکتب شیعه مکتب عزت است نه مکتب ذلت.

وی با بیان اینکه مومن واقعی وجودش سرشار از محبت علی(ع) و خاندان عصمت و طهارت است، خاطرنشان کرد: شیعه واقعی دوستان اهل بیت(ع) را دوست دارد و از دشمنانشان بیزاری می‌جوید.

حجت الاسلام امین با تاکید براینکه شیعه واقعی حامی ولایت است، گفت: در عصر غیبت زمام امور مسلمانان به دست فقها است، امروز ما اعتقاد داریم که پرچم غدیر به دست رهبر معظم انقلاب است و مصداق تمسک به امیرمومنان علی(ع) حمایت از ولایت فقیه است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات