۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۵۷۵۷۸۸

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری محفل انس با قرآن در ماهشهر، برگزاری نخستین جشنواره استانی شعر عربی الغدیر در خوزستان، برگزاری طرح تابستانه کتاب در کتابفروشی های استان و برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد در رامشیر چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، به مناسبت میلاد امام هادی(ع) و دهه مبارک ولایت، دومین محفل انس با قرآن و عترت به همراه نشست هفتگی معارف علوی برگزار می ‌شود. 

این محفل قرآنی و علوی ساعت 18:30 فردا در مسجد الغدیر شهرک شهید رجایی ماهشهر با قرائت احمد آلبوعبادی، مداحی سیدعلی شمس، اجرای مشترک گروه تواشیح نورالحیدر و نورالمهدی(عج) همراه خواهد بود. همچنین مستبصر مراکشی شیخ نوفل در این محفل به سخنرانی می‌ پردازد.

برگزاری نخستین جشنواره استانی شعر عربی الغدیر در خوزستان

نخستین جشنواره استانی شعر عربی الغدیر با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، امام جمعه شهرستان سوسنگرد، جمعی از مسؤولان محلی و جمع کثیری از شعرای این شهرستان، در تالار سفینه شهرستان سوسنگرد برگزار شد.

این جشنواره در راستای تبلیغ و رساندن پیام غدیر به نسل جوان برگزار و پس از انتشار فراخوان جشنواره شعر عربی الغدیر در تاریخ 7 مرداد ماه، در مدت 20 روز 82 اثر با محوریت امام علی (ع) به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

پس از بازخوانی آثار دریافتی تعداد 10 قصیده به عنوان آثار برتر و 6 قصیده در بخش آثار شایسته تقدیر برگزیده شدند.

در بخش آثار برتر این جشنواره از عماد غراوی از شهرستان شوش، حسین بتوک از سوسنگرد، سید عبدالخالق حسنی، مسعود فیصلی، ناجح عیاشی و یوسف شرهانی از شهرستان حمیدیه، رسول ساری از عین دو و نوری جابری اهداء لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدایای نفدی تقدیر شد.

همچنین در بخش آثار شایسته تقدیر لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدایای نقدی به لفته زهرونی صابئی از جزیره قشم، سعید کوتی از هویزه، احمد مرعی، نجات کاظمی، سجاد جلالی از شهرستان سوسنگرد و سید جواد موسوی از بستان تعلق گرفت.

برگزاری طرح تابستانه کتاب در کتابفروشی های استان

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از آغاز طرح تابستانه کتاب 97 از 30 مرداد ماه همزمان با سراسر کشور در کتابفروشی‌ های عضو این طرح به مدت 10 روز خبر داد.

مرتضی جمشیدی معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: نهمین دوره طرح‌ های حمایتی از کتابفروشی‌ ها با عنوان تابستانه کتاب از سه‌ شنبه 30 مرداد ماه همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان آغاز شد.

وی افزود: در طرح تابستانه کتاب، مردم استان می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی ‌های عضو این طرح از تخفیف 25 درصدی برای کتب‌ تالیفی و تخفیف 15 درصدی برای کتاب‌های ترجمه شده استفاده کنند.

جمشیدی ضمن اشاره به سقف خرید برای هر خریدار در این طرح اظهار کرد: در این طرح سقف خرید کتاب برای هر خریدار حداکثر یک میلیون ریال است.

برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی مساجد در رامشیر

حجت‌الاسلام معرف امام جمعه شهرستان رامشیر دراین مراسم به نقش مهم این پایگاه مردمی و مردم‌ ساز پرداخت و گفت: مساجد تنها پایگاه مردمی است که همه را گرد هم جمع می‌ کند و محلی برای عبادت و راز و نیاز با خداست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رامشیر افزود: مساجد منزلگاه معبود است و عابد باید ضمن داشتن بصیرت کافی آ نرا پایگاه عبادی سیاسی قرار دهد.

امام جمعه شهرستان رامشیر در ادامه اظهار داشت: مسؤولان بیشتربه مسجد توجه کنند و کلیه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی با هم هماهنگ باشند که این پایگاه بزرگ تجمع مردمی، پایدار و آباد بماند.

در پایان این مراسم از ۲۰ فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، بسیجیان نمونه و هیئت امنای مساجد تقدیر و هدیه‌ای به رسم یادبود به آنها اهدا شد./9456/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات