۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۷۵۸۴۰
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

مماشات با مفسدان اقتصادی خیانت به انقلاب است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مشکلات کشور نتیجه عدم تبعیت از ولایت فقیه است، گفت: قوه قضاییه باید با مفسدان اقتصادی قاطعانه و عادلانه برخورد کند در غیر این صورت به انقلاب خیانت کرده است.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه بزرگداشت امامت و ولایت در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: میلاد امام هادی(ع) به عبارتی ولادت زیارت جامعه کبیره است.

وی افزود: زیارت جامعه کبیره منشور امام شناسی و ولایتمداری است که از وجود مقدس امام هادی(ع) برای ما به یادگار رسیده است؛ نقل شده در اماکن متبرکه این زیارت قرائت شود زیرا زیارت جامعه کبیره درس توحید، نبوت، معاد، امامت و تکلیف مداری است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری درباره ویژگی‌های ماه ذی الحجه، ابراز کرد: در این ماه حدیث سدالابواب صادر شد و خداوند فرمان داد غیر از درب خانه امام علی(ع) سایر خانه‌ها دربهایشان به مسجدالاحرام بسته شود، همچنین نزول سوره انسان در «شان حضرت علی(ع)» و فرمان الهی به قرائت سوره توبه توسط امیرمومنان(ع) و نزول آیه 55 سوره مائده «خاتم بخشی امام علی(ع)» و نزول آیه تطهیر و نزول آیات ولایت همه و همه در ماه ذی حجه روی داده است.

استاد حوزه علمیه یکی از رمزهای کسب حیات طیبه را امیدواری دانست و بیان کرد: متاسفانه امروز در جامعه ما آمار امیدواری کاهش و آمار خودکشی افزایش یافته است؛ امید به ازدواج، اشتغال، انجام خیرات، به جا آوردن صله رحم و غیره کاهش یافته و از طرفی نارضایتی مردم در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ نظامی و فرهنگی نتوانست به انقلاب ضربه بزند از این رو امروز با جنگ اقتصادی درصدد ناراضی کردن مردم و ضربه زدن به انقلاب است، گفت: اگر مردم از طرفی ناراضی و از سوی دیگر ناامید باشند بزرگ‌ترین تهدید برای شورش به شمار می‌روند و این بزرگ‌ترین آسیب برای حکومت اسلامی است؛ بنابراین می‌طلبد ما این تهدید را با ایجاد رضایت و امیدواری عمومی به فرصت تبدیل کنیم چرا که ریشه کن کردن نارضایتی می‌تواند انقلاب اسلامی را در برابر توطئه دشمنان تقویت و بیمه کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه ولایتمداری مانع ناامید شدن است، گفت: انسان قبل از هر اقدام و عملی باید به ولایت مراجعه کند تا با مشکل روبرو نشود؛ بنابراین رویگردانی از ولایت مسبب اصلی بسیاری از مشکلات است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در این چهار دهه انقلاب اگر تمامی مسؤولان به منویات و مطالبات رهبری اهمیت می‌دادند و به دستورات ایشان جامه عمل می‌پوشاندند امروز مردم ما با مشکلات اقتصادی دست به گریبان نبودیم. بحران اقتصادی و اختلاس برخی مسؤولان نتیجه حرام خوری‌ آنان است که ابتدا از خانواده شروع شده سپس در اجتماع ظهور و بروز یافته است.

وی با تاکید براینکه قوه قضاییه باید با مفسدان اقتصادی قاطعانه و عادلانه برخورد کند در غیر این صورت به انقلاب خیانت کرده است، گفت: قوه قضاییه بدون هیچ ملاحظه‌ای که فلانی آقا زاده است یا نیست به پرونده‌ها رسیدگی کند. امروز کم کاری‌ها سبب شده مردم به انقلاب بدبین شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه رییس جمهور، نمایندگان مجلس و شورای شهر را خود مردم انتخاب می‌کنند، عنوان کرد: آیا امروز همه این مسؤولان منتخب تابع امر ولی فقیه هستند؟ امروز چاره حل مشکلات ولایتمداری است قرار نیست ولی یک حرف بزند و دیگران راه خودشان را بروند.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه یاس و ناامیدی برای ملت ولایتمدار بی معناست، خاطر نشان کرد: امروز روز افول قدرت و بیچارگی آمریکا در جهان است پس به جای آن که ما دست به سوی کدخدا دراز کنیم از خود خدا کمک بخواهیم تا بتوانیم به راحتی از این مشکلات عبور کنیم. ناامیدی نشانه بی اعتمادی به خداوند است./813/پ203/ب1

ارسال نظرات