۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۵۷۵۸۸۹
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

پیشرفت درعرصه تبلیغ جز با منبر حاصل نمی شود

آیت الله علم الهدی ضمن توصیه به طلاب درباره اینکه پیشرفت درعرصه تبلیغ جز با منبر حاصل نمی شود، گفت: درعین حال برای اینکه منبرهای موفقی داشته باشید در قدم نخست به ائمه اطها(ع) متوسل شوید.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم افتتاح موسسه تخصصی تبلیغ «فصل الخطاب» که ظهر امروز 5 شهریور در مدرسه علمیه سلیمانیه در جمع طلاب و روحانیان برگزار شد، با اشاره به روش های مختلف تبلیغ در گذشته و دوران جدید گفت: در حال حاضر تبلیغ در فضای مجازی از صورت های نوین این امر است.

وی با بیان اینکه مهمترین روش تبلیغ از گذشته تا به امروز تبلیغ منبر است، تصریح کرد: از زمان پیامبر اکرم (ص) تا دوران معاصر با وجود ظهور و بروز انواع تبلیغ ها در عین حال قدیمی ترین و کارآمدترین روش تبلیغ، منبر و یا به عبارتی تبلیغ چهره به چهره است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر نو آوری تبلیغ در فضای مجازی که بتوان مخاطب را در رده های سنی و گروه های مختلف جذب کرد، بیان داشت: در این فضا اگر مطالب علمی به صورت گسترده و مفصل مطرح شود مخاطب چندانی نخواهد داشت به همین دلیل نیاز است تا طلاب با روش های نوین و کارآمد تبلیغ درفضای مجازی مجهز شوند.

امام جمعه مشهد ضمن توصیه به طلاب درباره اینکه پیشرفت در عرصه تبلیغ جز با منبر حاصل نمی شود، تصریح کرد: در عین حال برای اینکه منبرهای موفقی داشته باشید در قدم نخست به امام رضا (ع) و ائمه اطها (ع) متوسل شوید.

وی ادامه داد: منبری باید نسبت به حرف ها و سخن ها و روایات ها و احادیثی که در منبر بیان می کند اعتقاد و باور داشته باشد و وقتی که از مظلومیت اهل بیت(ع) متأثر شود می تواند بر روی دیگران نیز اثر بگذارد.

امام جمعه مشهد در ادامه با بیان اینکه در مسیر تبلیغ در منبر نوکر اهل بیت(ع) باشید نه کارمند گفت: در واقع برای منبرهایی که انجام می شود به دنبال حساب و کتاب مادی نباشید و همانند یک نوکر در این مسیر تلاش کنید تا همه امورات مادی و معیشتی شما توسط ائمه اطهار(ع) ساماندهی و مدیریت شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی مطالعه و تحلیل را از قبل از سخنرانی و منبر از دیگر رموز موفقیت در امر تبلیغ عنوان کرد و گفت: بهتر است که بدون مطالعه به منبر نروید و قبل از آن درباره موضوع سخنرانی مطالعه داشته باشید./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات