۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۵۷۶۰۲۴
رییس حوزه هنری خراسان شمالی:

«روزی حلال» از ارزش‌های اصلی اقتصاد اسلامی است

رییس حوزه هنری خراسان شمالی با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره سراسری کاریکاتور استان با موضوع «روزی حلال»، گفت: درواقع تفاوت اقتصاد اسلامی با سایر اقتصادهای دنیا توجه به رزق حلال است که در عین حال باور و راهکار ما هم برای رسیدن به اقتصاد سالم و پاک به شمار می‌رود.
وحید نمازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، وحید نمازی، رییس حوزه هنری خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری نهمین دوره این جشنواره با موضوع «روزی حلال»، اظهار کرد: جشنواره امسال به لحاظ کیفی نسبت به جشنواره‌های سال‌های گذشته رشد محسوسی داشت.

وی افزود: اگرچه امسال از نظر کمی تعداد کارتون‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره کاهش یافته بود؛ اما دلیل این کاهش، موضوع جشنواره بود که موضوعی تولیدی محسوب می‌شد؛ به‌گونه‌ای که هنرمندان برای شرکت در جشنواره نمی‌توانستند از آرشیو خود اثر انتخاب کنند و حتماً باید اقدام به خلق اثر می‌کردند.

نمازی ادامه داد: تعیین موضوع «روزی حلال» برای نهمین جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی سبب شد شمار آثار ارسالی کاهش یابد؛ اما تولیدات باارزش‌تری به دبیرخانه ارسال شد و جشنواره از نظر کیفی رشد قابل‌توجهی داشت.

وی با اشاره به ایده‌ها و ابداعات جدید هنرمندان شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره، اظهار کرد: اگرچه «روزی حلال» موضوع دشواری برای خلق کارتون و کاریکاتور محسوب می‌شود؛ اما آثار ارسالی کارتونیست ها با این جشنواره مناسب و قابل‌قبول بود.

نمازی با بیان اینکه «روزی حلال» ازجمله دغدغه‌های اصلی ما در نظام اقتصادی اسلامی است، خاطرنشان کرد: «روزی حلال» یکی از ارزش‌های اصلی نظام اقتصادی ما محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: درواقع تفاوت اقتصاد اسلامی با سایر اقتصادهای دنیا توجه به رزق حلال است که در عین حال باور و راهکار ما هم برای رسیدن به اقتصاد سالم و پاک به شمار می‌رود.

به گفته نمازی در باور مردم ما «روزی حلال» به عنوان ارزش و لقمه حرام به عنوان ضد ارزش شناخته می‌شود؛ اما با توجه به مسائل مبتلابه جامعه، خلق اثر در این موضوعات نیاز روز جامعه ما است.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: هنرمندان شرکت‌کننده در نهمین جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی در مسیر تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی و اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب نقش‌آفرینی می‌کنند.

گفتنی است، مراسم اختتامیه نهمین جشنواره کارتون و کاریکاتور «روزی حلال» چهاردهم شهریورماه در بجنورد، مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات