۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۷۶۲۵۸
استاد حوزه علمیه:

آزادی قدس تنها در سایه ولایت امکان پذیر است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آزادی قدس تنها با قدرت ولایت امکان پذیر است، گفت: امروز مردم جهان در حال بیدار شدن هستند و می‌دانند جنایات استکبار جهانی نتیجه دوری از ولایت است.
قائم مقامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد قائم مقامی مدرس حوزه و دانشگاه، امروز به مناسبت واقعه غدیر خم در مسجد جامع غدیر خم گفت: انبیا و اولیای الهی ایمان کامل دارند.

وی افزود: انسان با ایمان در این دنیا درست است که برخی چیزها را از دست می‌دهد اما در قبال این از دست دادن‌ها صدها چیز بهتر به دست می‌آورد از این رو برخی انسان‌ها برای این از دست دادن‌ها هراس دارد در حالی که بدور از هر هراسی باید از خداوند ایمان و معرفت را درخواست کند.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی با استناد به کتاب ارزشمند المراقبات که یادگار مرحوم آیت الله ملکی تبریزی است، ابراز کرد: مرحوم آیت الله تبریزی در زمینه غدیر در این کتاب می‌فرمایند شما چه می‌دانید غدیر چیست غدیر به نسبت روز بعثت به منزله روح است به جسم.

این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: مبعث علت تامه همه خیرات عالم است و غدیر همانند روحی است که به جسم مبعث دمیده شد و رسالت نبی خدا را کامل کرد؛ بنابراین امیرمومنان(ع) روح بعثت است.

وی با بیان اینکه همه احکام و دستورات الهی آمده تا انسان‌ها را به ولایت وصل کند، گفت: در جریان ولایت سر عجیبی به بشر ابلاغ شد و نشان داد که جریان ولایت مقطعی نیست. دولت پیامبراکرم(ص) با غدیر تا ابد تاریخ بشر امتداد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی مهمترین پیام غدیر مستدام بودن حاکمیت الهی دانست و اظهار داشت: بعد از غدیر همه مسلمانان مکلف شدند که از دین الهی پیروی و تبعیت کنند. امام علی(ع) از سوی خداوند به جانشینی پیامبراکرم(ع) منصوب شدند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برای اجاری شدن ولایت دو رکن وجود دارد و آن نصب الهی و دیگری مردم هستند، گفت: اگر مردم از ولایت اطاعت کنند امام زمان(عج) حاضر شده و غایب نمی‌شوند؛ چهل ساله شدن انقلاب به خاطر آن است که انقلاب از آن مردم است و آنان خود این انقلاب را می‌خواهند.

وی با تاکید بر اینکه ولایت در بعثت است که کشف و آشکار می‌شود، گفت: باطن بعثت را اهل بیت(ع) می‌کنند. انسان اگر بتواند حقیقت ولایت را درک کند با کسب معرفت احیا می‌شود. امام در دنیا کار خدا را انجام می‌دهد تا مردم را به مقصد هدایت کند و این عنایت الهی به بشر است.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی در پایان با بیان اینکه نتیجه احتراز از ولایت این بود که رژیم غاصب صهیونیستی بیاید و بگوید ما حاکم جهان هستیم و ما برای شما تکلیف می‌کنیم چه باید انجام دهید، خاطرنشان کرد: اما امروز با قدرت ولایت کربلا آزاد شد و به دنبالش قدس و جهان آزاد خواهد شد اگر تا به امروز بشر نفهمیده چه بلایی بر سرش آمده امروز بیدار شده و می‌داند نجاتش در گرو تبعیت از امام علی(ع) است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات