۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۵۷۶۴۰۷

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

برپایی جشن‌های غدیر در مناطق مختلف خراسان جنوبی، یادبود شهیدان رجائی و باهنر در قاین و کاروان حرم عشق در منزلگاه دیهوک عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی،   به مناسب ایام دهه ولایت و عید سعید غدیر مراسم جشن و شادی در بیرجند برگزار شد و گروهی از مرشدان رشته باستانی با اجرای ضرب زورخانه‌ای در میدان ابوذر به اجرای برنامه پرداختند و در مدح حضرت علی(ع) اشعاری قرائت کردند.  

نورافشانی، توزیع شربت و شیرینی و مدیحه‌سرایی از دیگر برنامه‌های شب عید غدیر در مرکز استان بود همچنین در روز این عید بزرگ کاروان شادی با حضور اقشار مختلف مردم و مولودی‌خوانی مداحان در خیابان‌های شهر به حرکت درآمد که از نکات جالب این برنامه ضرب دمام زنان گروه عبرات بود که حال و هوای خاصی به مراسم بخشید.

یادبود شهیدان رجائی و باهنر در قاین

کریمی، فرماندار قاینات در مراسم یادبود شهیدان رجایی و باهنر که در مسجد جامع قاین برگزار شد، گفت: باید نقد، منصفانه و عادلانه باشد و هفته دولت فرصتی مناسب برای نقد سازنده مسئولان است.

وی افزود: شهیدان رجائی و باهنر سرمایه‌های بزرگی بودند که منافقان کینه‌توز آنان را از ملت گرفتند.

گفتنی است، در این مراسم که جمعی از مسئولان، خانواده‌های معظم شاهد و اقشار مختلف مردم حضور داشتند با مداحی یکی از مداحان از مقام و منزلت شهیدان دولت تجلیل شد.

کاروان حرم عشق در منزلگاه دیهوک

رحمانی، سرپرست کاروان پیاده انصارالحسین (ع) گفت: این کاروان از مشهد مقدس عازم کربلای معلی شد و پس از 14 روز طی طریق روز گذشته وارد دیهوک شد.

وی افزود: کاروان پیاده انصارالحسین (ع) که هجدهمین سفر معنوی خود را تجربه می‌کند با حضور 85 نفر از عاشقان ائمه اطهار (ع) عازم کربلای معلی است.

رحمانی با بیان این‌که کاروان مسیر را در 73 روز پیاده‌روی طی خواهد کرد تا در اربعین حسینی به میعادگاه عاشقان، بین‌الحرمین مشرف شود، افزود: کاروان در طول مسیر از استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی، اصفهان و خوزستان در ایران و بصره، نجف و کربلا در عراق عبور می‌کند.

مراسم گرامی داشت سالروز سفر رهبری به نهبندان

شاهوردی، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه نهبندان در مراسم سالروز سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان و نام‌گذاری روز نهبندان در اشاره به برگزاری کنگره دو هزار شهید استان و حضور چشمگیر مردم نهبندان در عرصه‌های نظام و انقلاب، اظهار کرد: آمار چشمگیر شهدا و سرداران، نهبندان را به شهر سرداران تبدیل کرده است. مطرح کرد.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی رئیس دفتر سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان هم در این مراسم در سخنانی یکی از مهم‌ترین ترفندهای دشمن را ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان دانست و بر این اساس بر حرکت در مسیر رهبری تأکید کرد./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات