۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۷۶۴۶۵
۱۱ شهریورماه؛

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مؤسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن برگزار می‌شود

رییس مؤسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) گفت: مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مؤسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) بخش برادران ۱۱ شهریورماه برگزار می‌شود.
 حجت الاسلام سید محمدباقر علم الهدی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علم الهدی، رییس مؤسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره برنامه افتتاحیه این حوزه گفت: مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مؤسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) بخش برادران عصر روز یکشنبه 11 شهریورماه با سخنرانی تولیت این حوزه برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین مراسم افتتاحیه بخش خواهران مؤسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) در تاریخ 31 شهریور ماه به صورت رسمی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با بیان اینکه در بخش برادران طلاب سطح 3 در دو رشته تفسیر و علوم قرآنی و کلام مقارن به تحصیل علم خواهند پرداخت، ابراز کرد: در بخش خواهران نیز در سطح دو دروس عمومی ارائه خواهد شد.

رییس مؤسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) ادامه داد: لازم به ذکر است در سال تحصیلی جدید در چند رشته تفسیر، کلام و فقه و اصول جذب دانش پژوه خواهر داشته‌ایم همچنین در این مرکز برای اولین بار در مقطع دکتری خواهران علاقمند رشته تفسیر به کسب علوم خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه مؤسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) به صورت مصوب و با مجوز‌های رسمی مرکز مدیریت و شورای عالی حوزه‌های علمیه به تربیت طلاب اهتمام ویژه دارد، گفت: سال تحصیلی 97-98 با حضور کادر علمی مجرب شروع خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی درباره زمان تاسیس این حوزه، عنوان کرد: حوزه علمیه قاسم‌بن الحسن(ع) از سال 86 تاسیس و امسال یازدهمین سال فعالیت خود را سپری می‌کند.

رییس مؤسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید این حوزه در خدمت بیش از 600 طلبه، کادر علمی و نیروهای تخصصی و محقق خواهد بود، گفت: امسال طلاب جدید الورود برادران حدود 30 نفر و در بخش خواهران نیز حدود 30 نفر از بین 150 نفر گزینش شده است اما با توجه به مراجعه فراوانی که داشتیم در صدد آن هستیم که این ظرفیت‌ها را به 60 نفر افزایش دهیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در مقاطع سطح 3 در بحث کلام 15 نفر، در رشته تفسیر 15 نفر و در سطح دکتری در زمینه تفسیر 6 نفر ورودی داشته‌ایم./813/ت302/ب1

ارسال نظرات