۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۵۷۶۷۶۶

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

فوت یک زائر خراسان جنوبی در عربستان، ۹۰۰۰ دانش آموز نیازمند چشم انتظار مهر مردم و برگزاری نشست هماهنگی هیأت های مذهبی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار برگزاری رسا در خراسان جنوبی،  معاون حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: این زائر اهل تسنن به دلیل کهولت سن از دنیا رفت و هیچ نوع حادثه ای رخ نداده است.

غلام پور اضافه کرد: این زائر 70 ساله  بعد از فوت به مرکز «صحه» عربستان منتقل شد و در آن جا علت فوت این فرد ایست قلبی به دلیل کهولت سن تشخیص داده شد . به گفته وی این زائر بنا به درخواست و هماهنگی خانواده اش در عربستان به خاک سپرده شد.

معاون حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان این که امسال رفتار و نحوه برخورد عرب ها با زائران ایرانی بسیار خوب بود، افزود: طی روزهای آخر از سوی مسئولان ایران موضوع برقراری دوباره عمره نیز با مسئولان عربستان مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت که جای امیدواری برای این موضوع نیز هست.

9000 دانش آموز نیازمند چشم انتظار مهر مردم

معاون توسعه مشارکت های مردمی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به وجود 9 هزار و 172 دانش آموز نیازمند زیر پوشش این نهاد به «خراسان جنوبی» گفت: با هدف تأمین مایحتاج دانش آموزان بی‌بضاعت در سال تحصیلی جدید، امسال جشن عاطفه ها در هزار و 259 پایگاه ثابت و سیار و در دو نوبت همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رفیعی مرحله اول برپایی این جشن را 15 و 16 شهریور در پایگاه های ثابت و سیار و مصلی های نماز جمعه اعلام و اظهارکرد: دومین مرحله جشن عاطفه ها 11 مهر امسال با توزیع بیش از 100 هزار پاکت ویژه این جشن در مدارس ابتدایی استان برگزار می شود و کمک های جمع آوری شده در مرحله اول توسط حوزه های حمایتی این نهاد تا پایان شهریور در اختیار دانش آموزان نیازمند یتیم و غیر یتیم قرار می گیرد.

نشست هماهنگی هیئت های مذهبی

در جلسه ای که در بخشداری آیسک برگزار شد بر استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی در مباحث فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تاکید شد.

در این جلسه «برازنده» بخشدار آیسک با اشاره به کارکرد و جایگاه هیأت های مذهبی بر سامان دهی عوامل اجرایی و هیأت امنا، شفاف سازی در مباحث مالی و خدماتی هیئت‌ها تأکید کرد.

حجت الاسلام «عرب» امام جمعه آیسک نیز به نقش هیأت‌های مذهبی در افزایش شور و شعور مردم به ویژه در ماه محرم اشاره و تصریح کرد: اگر این مراکز خوب ایفای نقش کنند پیام رسان نهضت امام حسین(ع) و مبانی انقلاب اسلامی خواهند بود.

5.5 میلیارد ریال کمک خیران برای ساخت مدرسه

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان گفت: پنج میلیارد و 525 میلیون ریال کمک خیران از هشتم اردیبهشت امسال تاکنون برای ساخت و ساز در مدارس جمع آوری شد.

چاوشان افزود: این مبلغ بعد از برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز برای مدارس توسط خیران اهدا شده است و جدا از تعهدات خیران در جشنواره خیران مدرسه ساز است.

به گفته وی مبالغ جمع آوری شده به منظور دیوار کشی مدارس، ایجاد سالن چند منظوره و کلاس درس، راه اندازی کارگاه کامپیوتر، احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی هزینه می شود./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات