۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۷۷۰۱۸
امام جمعه پردیسان:

مشکلات امروز کشور حاصل بی‌تدبیری مسؤولان است

امام جمعه پردیسان درباره وضعیت نابسامان اقتصادی کشور گفت: یقینا بی‌تدبیری‌ها، بی‌توجهی‌ها و بی‌مسؤولیتی‌های مدیران در این باره حرف اول را می‌زند.
حجت الاسلام محمد همتیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان امام جمعه  پردیسان، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان با اشاره به روایتی از حضرت علی‌(ع) اظهار داشت: انسان باید تقوا داشته باشد و همه روزنه‌ها و مسیرهای نور به قلب خود را مسدود نکند و همه قابلیت‌ها برای نفوذ انوار هدایت و انفاس قدسیه را از بین نبرد تا نجات پیدا کند.

مشکلات کشور حاصل بی‌تدبیری مسؤولان است

امام جمعه پردیسان درباره وضعیت نابسامان اقتصادی کشور بیان کرد: یقینا بی‌تدبیری‌ها، بی‌توجهی‌ها و بی‌مسؤولیتی‌های مدیران در این باره حرف اول را می‌زند، هرچند توطئه‌های دشمنان نیز موثر بوده و برخورد مسؤولان و مردم با این قضیه مسلما بی‌تأثیر نبوده است.

وی با بیان این‌که یک ملت با بصیرت، ملتی است که در هر مقطعی مسؤولیت و جایگاه خود را به خوبی بشناسد، گفت: این نظام نورانی بارها با مضیقه‌ها و مشکلات فراوانی روبرو شده است، اما هر زمان که در مسیر رهبر انقلاب با انسجام، وحدت و احساس مسؤولیت قوی با مشکلات برخورد کرده با سلامت از گردنه‌های پیش روی خود عبور کرده است.

مسؤولان فریادهای رهبر انقلاب را نشنیدند

حجت الاسلام والمسلمین همتیان تأکید کرد: اگر مسؤولان قدری به آن همه اصرار و فریادی که رهبر انقلاب درباره درباره اقتصاد مقاومتی داشتند عمل می‌کردند، اکنون وضعیت کشور این‌گونه نبود، برخی حتی سخنان رهبر انقلاب را نشنیدند تا بلکه معنی و مقصود رهبری از اقتصاد مقاومتی را دریابند و چه بسا بعضی از دولتمردان اقتصاد مقاومتی را با اقتصاد ریاضتی اشتباه گرفته‌اند که به آن عمل نکرده‌اند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: منظور از درمان مشکلات اقتصادی به واسطه اقتصاد مقاومتی این است که بایستی نگاه خود را از بیگانگان برداشته و توجه خود را به ظرفیت‌های غنی درون کشور معطوف بدارید و از سرمایه‌های داخل کشور به درستی استفاده کنید.

امام جمعه پردیسان با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) بیان کرد: همه خوبی در سه محور خلاصه می‌شود که محور اول تدبیر معیشت است، انسان باید به گونه‌ای زیرساخت‌های اقتصادی کشور خود را تدبیر کرده و بسازد که با زلزله‌ها و امواج به لرزه در نیاید، اما مسؤولان و دولتمردان متأسفانه بدون تدبیر عمل کردند.

خودکفایی کشور راه مقابله با توطئه‌های دشمن است

وی ادامه داد: در برخی محورها همچون بحث‌های نظامی، موشکی، پزشکی که جوانان مؤمن و انقلابی این ملت روی پای خود ایستادند، نتیجه آن به خوبی قابل مشاهده است، در زمینه گندم و سوخت کشور که به خودکفایی رسیده‌ایم، دشمن نمی‌تواند میدانداری کند و اگر در همین محورها نیز آینده نگری نمی‌شد، مسلما دشمن نان و گندم را نیز از مردم دریغ کرده و حتی یک لحظه در نابودی ملت ایران تعلل نمی‌کرد و بلایی که سر ملت سوریه، عراق و یمن آورده است بر سر این مملکت می‌آورد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با تأکید بر تدبیر قوای سه‌گانه بیان کرد: در حال حاضر وظیفه دولتمردان و مسؤولان در قوای مجریه ،قضاییه و مقننه تدبیر درباره مشکلات اساسی کشور است.

وی افزود: مسؤولان حاکمیتی باید با زالوهای خونخوار ملت، برخورد درست و قاطع داشته باشند، نه این‌که فضایی فراهم شود که فردی فاسد بخش عظیمی از سرمایه‌های این ملت را برداشته و در کیسه خود بریزد.

امام جمعه پردیسان در ادامه با اشاره به مذاکرات با اروپایی‌ها خاطرنشان کرد: دولتمردان در شیوه برخورد با اروپایی‌ها این‌ را بدانند که سگ زرد برادر شغال است و نباید فریفته وعده‌های پوچ و توطئه‌های آنها شوند.

وی ادامه داد: اروپایی‌ها تنها در صورتی با ایران برخورد صحیح خواهند داشت که بفهمند ملت انقلابی روی پای خود ایستاده و تمام نیازهای خود را با دستان جوانان خویش فراهم می‌کند، اما اگر فکر کنند که نیازمند آنها هستیم یا دولتمردان در برخورد خود، دشمن را به طمع بیندازید، یقینا به مسؤولان و مردم این کشور رحم نمی‌کنند، چراکه از ملت انقلابی ایران و اهل‌بیت طاهرین(ع) کینه دارند، از این رو تنها راه مبارزه با مشکلات اقتصادی و توطئه‌های دشمنان، تکیه بر ظرفیت‌های درونی کشور است./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات