۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۵۷۷۱۱۰
آیت‌الله علم الهدی:

محتکران پیاده نظام دشمن هستند

آیت‌الله علم الهدی گفت: متأسفانه در این شرایط سخت و دشوار عده‌ای نیز پیاده‌نظام دشمن شده‌اند؛ کالاها را انبار و گران می‌کنند، وسایل زندگی را از دسترس مردم خارج و آنان را دچار مشکل می‌کنند.
آیت الله علم الهدی | دومین اجلاسیه کمیسیون تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد عصر امروز در دیدار اعضای اردوی رهروان رضوان اهل سنت استان‌های کردستان، فارس، بوشهر و خراسان جنوبی گفت: با علم به موضوع زندگی همه اقدامات و تصمیم‌گیری‌ها به‌صورت شفاف مشخص می‌شود.

وی افزود: ما دو وجه در زندگی داریم یکی همین مسائل شخصی و زندگی خانوادگی و ارتباطی که در وجود ماست و به مسائل خود می‌پردازیم و دیگر این‌که ما نمی‌توانیم سرنوشت خودمان را از سرنوشت جمع جدا کنیم چه بخواهیم و چه نخواهیم سرنوشت وجودی بخشی از زندگی ما در جمع دنبال می‌شود.

امام‌جمعه مشهد اظهار کرد: ما در وجود امت اسلامی تفسیر می‌شویم امت اسلامی امت واحده است با این تفاوت که در خیلی از اندیشه‌ها عقاید، افکار و روش فاصله‌داریم. موضوع شیعه و سنی مطلبی است که دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آوردند.

وی با اشاره به اختلافات مذهبی یادآور شد: اختلاف فکری و مبانی بین شیعیان و اهل سنت بیشتر از سایر مذاهب نیست. اهل سنت هیچ‌گاه شافعی، مالکی و حنبلی را از خود جدا نمی‌دانند پس چرا شیعیان را از خود جدا می‌دانند؟

نماینده مجلس خبرگان رهبری خطاب به جوانان شرکت‌کننده در اردوی رضوان گفت: شما جوان هستید فکر نو و اندیشه تازه دارید امروز دیگر دشمن با بحث شیعه و سنی روبرو نیست بحث براندازی پیامبر و قرآن در میان است. جریان تکفیر از 200 سال پیش از سوی انگلیسی‌ها درست و امروز آمریکا آن را مدیریت می‌کند.

وی افزود: داعش در سوریه و عراق بیش از آن‌که شیعیان را سر ببرد از اهل سنت کشت و آنان را زنده‌زنده سوزاند تکفیری‌ها کاری به شیعه و سنی نداشتند و زنان و دختران و جان همه را مورد تعرض قرار دادند تنها راه نجات ما مبارزه با این دشمن است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: شما باید با دشمنی که قصد براندازی دارد بجنگید و با آنان مقابله کنید در این شرایط سخت و دشوار عده‌ای نیز پیاده‌نظام دشمن شده‌اند کالاها را انبار و گران می‌کنند وسایل زندگی را از دسترس مردم خارج و آنان را دچار مشکل می‌کنند.

وی یادآور شد: هر جریانی که در میان شما آمد باید با آن بجنگید شما جوان خوش‌فکر با بینش و بصیرت هستید جریاناتی که با علائم دشمن می‌آیند شناسایی کرده و با آنان مقابله کنید.

امام‌جمعه مشهد در پایان از جوانان خواست از فضای معنوی مشهد حداکثر بهره را برده و بر روشنگری و بصیرت در جامعه اهتمام ورزند./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات