۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۷۷۲۴۹

بازدید آیت الله خاتمی از حوزه علمیه مرند

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در سفر به شهرستان مرند از حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) بازدید و با طلاب این مرکز علوم دینی دیدار کرد.

 آیت الله احمد خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور، امروز در جمع طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) شهرستان مرند، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمانی نیازمند حفظ و تقویت وحدت میان مردم و مسؤولان هستیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر این‌که همه جناح‌های سیاسی بر مسأله ولایت فقیه و منافع ملی اتفاق نظر دارند، خاطرنشان کرد: انتظار داریم اصولگرا و اصلاح طلبی که مبانی، ولایت و خط امام و قانون اساسی را قبول دارند، اختلاف را کنار گذاشته بر اصول اتفاق کنند.

امام جمعه موقت تهران با انتقاد نگرش افراطی و یا تفریطی نسبت به مسائل کشور گفت: اینکه همه چیز را سفید ببینیم، مایه رشد نظام نیست، از سوی دیگر، مطلق سیاه دیدن همه چیز نیز ناجوانمردانه و ظلم است، نباید انگیزه مقدس مبارزه با فساد سبب شود همه مسؤولان را اهل فساد دید.

وی با تأکید بر نقد منصفانه نسبت به مسائل جاری و عملکرد مسؤولان یادآور شد: انقلابی گریبه معنای له کردن دولت، قوه قضائیه و قوه مقننه نیست، حتی انقلابی گری، تعریف مدام و مدح قوای سه گانه هم نیست، بلکه انقلابی گری انصاف است. برخورد منصفانه و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی باید الگوی همگان قرار گیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان این‌که باید خوبی ها را تجلیل و بدی ها را نقد منصفانه داشت و راه حل عرضه کرد، گفت: شبکه های معاند ماهواره ای وابسته به بیگانگان در پی آن هستند که بگویند نظام در شیبی سقوط قرار گرفته و متأسفانه برخی نیز در داخل آن را تکرار می کنند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: امروز نظام نه تنها در شیب سقوط نیست، بلکه امسال ۴۰ سالگی خود که همان سن کمال است؛ را جشن می گیرد، دشمنان بدانند نظام با قوت به راه خود ادامه خواهد داد و ملت ایران مشکلات اقتصادی فعلی را نیز همچون گذشته پشت سر خواهد گذاشت.

وی با بیان این‌که گرانی، مشکلات و درد مردم غیر قابل انکار است، افزود: روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشد، همین که مردم احساس کنند یکی همدرد آنان است؛ احساس آرامش می کنند. باید دانست که ریختن بنزین روی آتش مشکلات را نادرست است، نباید مردم را نسبت به نظام بدبین کرد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات