۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۵۷۷۳۰۸
در دهه اول محرم؛

سوگواره «بصیرت عاشورایی» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: سوگواره «بصیرت عاشورایی» در دهه اول محرم در استان برگزار می‌شود.
بصیرت عاشورایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان اظهار داشت: سوگواره «بصیرت عاشورایی» در دهه اول محرم در استان برگزار می‌شود.

وی گفت: این مراسم 12 روز نخست ماه محرم هر روز در یک بقعه متبرکه شهرستان‌ها با حضور باشکوه مردم و هیأت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی افزود: نیات مردمی بیشتر به سمت عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) است و با توجه به این نیات جلسات عزاداری در استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام بخشی‌پور با بیان اینکه نباید جلسات عزای ما خللی در برگزاری جلسات عزاداری به وجود بیاورد، تصریح کرد: همچنین عزاداری‌های محوری بیرجند در 10 روز نخست ماه محرم در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) و حسینیه امام رضا(ع) خواهد بود.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری بیرجند نیز در این جلسه از برگزاری نمایشگاه تصاویر عاشورایی در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند خبر داد و افزود: همچنین سوگواره عاشورایی با فیلم‌های 60 ثانیه‌ای در بیرجند برگزار می‌شود.

محمدرضا قلاسی تصریح کرد: همزمان با اختتامیه سوگواره عاشورایی، مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی استان بعد از دهه اول ماه محرم برگزار خواهد شد./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات