۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۷۷۳۹۶
با حضور محققان و پژوهشگران؛

نشست علمی همایش بین المللی غدیر و حکمرانی شایسته در ساری برگزار شد

نشست علمی هشتمین اجلاس بین المللی دکترین دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت و دومین همایش بین المللی غدیر و حکمرانی شایسته با حضور محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در ساری برگزار شد.
نشست علمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حبیب الله حلیمی، دبیر علمی دومین همایش بین المللی غدیر و حکمرانی شایسته دوشنبه شب در نشست علمی این همایش در ساری با اشاره به این که نخستین همایش علمی غدیر سال 95 به همت ستاد دهه غدیر کشور در تهران برگزار شد، گفت: در آن همایش حدود 230 مقاله علمی از داخل و خارجی به دبیرخانه ارسال شد که حدود سی مقاله پس از طی روند داوری به عنوان مقالات برگزیده انتخاب شدند.

وی افزود: این مقالات در قالب سخنرانی، پوستر و چکیده مورد تأیید کمیته داوران قرار گرفت که در دو جلد کتاب با عنوان در آسمان غدیر به چاپ رسید.

حلیمی با اشاره به این که همایش قبلی بیشتر در خصوص خواستگاه و جایگاه غدیر بود، گفت: با توجه به چالش هایی که از ابتدای انقلاب تا به امروز در حوزه مدیریت کشور وجود داشت در همایش جدید مسأله مهم حکمرانی شایسته مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: تأکید پیامبر گرامی اسلام بر تعیین جانشینی خود انتخاب یک حکمران شایسته بود که نیاز امروز جامعه بشری است.

دبیر علمی دومین همایش غدیر و حکمرانی شایسته بر ضرورت پرهیز از نگاه سطحی و کلیشه ای به موضوع غدیر، تأکید کرد: موضوع غدیر باید به عنوان غایت آن که چرا که از سوی پیامبر گرامی اسلام مطرح شد مورد توجه قرار گیرد.

حلیمی در ادامه سخنان خود با اشاره به تشکیل کمیته علمی هشتمین اجلاس دکترین دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت و دومین همایش بین المللی غدیر و حکمرانی شایسته در دانشگاه مازندران گفت: با تلاش های صورت گرفته قرار است همایش امسال در پایگاه استنادی جهان اسلام ثبت شود که پس از ثبت  دارای امتیاز پژوهشی خواهد بود./۹۵۰/پ204/ب1

ارسال نظرات