۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۷۷۷۹۰
مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه:

ایران اسلامی از شهید حججی‌ها خالی نخواهد ماند

حجت الاسلام موسوی متقی گفت: دشمن بداند تا وقتی ایران اسلامی به مقدساتی چون اهل بیت(ع) تکیه می‌کند هیچ گاه از شهید حججی‌ها خالی نخواهد ماند.
حجت الاسلام موسوی متقی مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد کاظم موسوی متقی مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت مقام حضرت علی اصغر(ع) پیش از ظهر امروز در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برگزار شد، گفت: انسان سه نوع حیات دارد. حیات اول، زندگی مادی و طبیعی است که خداوند متعال این نوع حیات را به همه انسان‌ها عنایت کرده است.

وی افزود: خودکشی، مصرف مواد مضر و افیونی برای بدن حرام است زیرا حیات طبیعی انسان را به خطر می‌اندازد. این نوع از حیات میان حیوان و انسان مشترک است. نوع دوم، حیات اجتماعی است. انسان همواره در پی ورود به گروه‌های دیگر انسانی و دور شدن از تنهایی است.

مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: همه انسان‌ها حس دیده شدن، حب جاه و تفاخر دارند که اینها از حیات اجتماعی نشات می‌گیرد. سومین نوع، حیات معنوی است که از جنس معنویت، اخلاق، فکر و فرهنگ است که تنها برخی از انسان‌ها از این نوع حیات برخوردارند.

وی افزود: برخی دیگر افزون بر محروم کردن خود از حیات اجتماعی و معنوی تنها در پی خواب، خوراک و شهوت هستند. خداوند متعال در قرآن می‌فرماید خدا و رسول را اطاعت کنید تا حیات واقعی پیدا کنید. قرآن سراسر کلام وحی است و جان آدمی را روح تازه می‌بخشد.

حجت الاسلام موسوی متقی ابراز داشت: عمل به آیات قرآن حیات فکری انسان را تضمین می‌کند. کسی که به خدا ایمان ندارد گویی مرده است. مرده حتما کسی نیست که نفس نمی‌کشد بلکه کسی که رشد فرهنگی، فکری و اجتماعی ندارد هم مرده است و ایمان، نشانه حیات جان آدمی است.

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) برای اینکه حیات معنوی و روحی جوامع انسانی از بین نرفته و نابود نشود قیام کرد و حیات مادی خود را فدای راه حق کرد. امروز مادرانی در این گردهمایی حضود دارند که بچه های خود را روی دست گرفته و فدای راه امام حسین(ع) می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن بداند تا وقتی ایران اسلامی به مقدساتی چون اهل بیت(ع) تکیه می‌کند هیچ گاه از شهید حججی‌ها خالی نخواهد ماند./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات