۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۷۷۹۱۵
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

بی تدبیری مسؤولان اقتصادی علت اصلی شرایط نابه‌سامان کنونی

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بی تدبیری مسؤولان اقتصادی علت اصلی شرایط نابه‌سامان کنونی است، گفت: برخی هنوز دشمنی آمریکا را باور ندارند و نمی‌دانند که برجام بهانه‌ای برای ضربه زدن به کشور بود.
شاملو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شاملو استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر، گفت: پیوند عمیقی بین قیام امام حسین(ع) و جامعه مهدوی وجود دارد.

وی افزود: بنابراین برای رسیدن به جامعه مهدوی لازم است نسبت به اسلام و اهداف امام زمان(عج) شناخت و بصیرت داشته باشیم.

حجت الاسلام شاملو اظهار داشت: جامعه منتظر نسبت به خود و آسیب‌های اجتماعی شناخت دارد، در دوران امام حسین(ع) مردم اهل عبادت و نماز شب بودند اما متاسفانه نسبت به آفت‌های اجتماعی شناخت نداشتند.

استاد حوزه علمیه در ادامه ابراز داشت: امام حسین(ع) قیام کردند تا معرفت مردم را نسبت به این آسیب‌ها افزایش دهند و آن آفت‌ها را بشناسند.

وی عنوان کرد: طبق صریح روایات؛ هر کسی درد خودش را نداند دارو را هدر می‌دهد و جایی مصرف می‌کند که بی فایده است؛ در موضوع شناخت آسیب‌ها و آفت‌ها ابتدا لازم است انسان آسیب‌های فردی سپس آفت‌های اجتماعی را بشناسد.

حجت الاسلام شاملو در ادامه با بیان اینکه آسیب‌های بیرونی همیشه انسان را تهدید نمی‌کند اما آفت‌های درونی مانند کبر و حسد مدام همراه انسان است و او را تهدید می‌کند، گفت: انسان اگر آفت‌های درونی را درمان نکند به مشکلات بسیاری گرفتار می‌شود.

استاد حوزه علمیه فتنه اقتصادی را یکی از آسیب‌های جامعه کنونی بیان کرد و اظهار داشت: مشکلات اقتصادی جامعه دلایل مختلفی دارد که یکی از آن دلایل دشمنان هستند متاسفانه امروز بعضی افراد هنوز دشمنی آمریکا را باور ندارند.

وی در ادامه با بیان اینکه برجام یک بهانه بود تا دشمنان به کشور ضربه بزنند، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب بارها مذاکرات را آسیب شناسی کردند و فرمودند: به دشمن اعتماد نکنید و مراقب فتنه بزرگ دشمن باشید؛ اما برخی با بی توجهی به این فرمایشات رفتند و مذاکرات را انجام دادند.

حجت الاسلام شاملو فتنه اقتصادی را طرحی از سوی دشمنان و ضد انقلاب‌ها بیان کرد و گفت: بی تدبیری مسؤولان اقتصادی یکی دیگر از عواملی است که سبب بروز مشکلات اقتصادی در کشور شد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خرید ارز و احتکار کالا نیز از دیگر عواملی است که به مشکلات اقتصادی کشور دامن زد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات