۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۵۷۸۱۳۱
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

مدیریت نیاز به ذهن متمرکز دارد

کارشناس دینی گفت: هر مقدار که در نماز توجه داشته باشیم، همان اندازه نماز ما پذیرفته می‌شود؛ انسان با تقویت کنترل ذهن و تمرکز در سطح اعلای موفقیت قرار می‌گیرد.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان کارشناس دینی در مراسمی که امروز در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: اگر اسلام برای زندگی ما برنامه‌ای نداشت در واقع قابلیت انتخاب شدن به عنوان دین را نداشت.

وی افزود: اگر آدمی درباره هر امری در وجود خود و یا در رابطه با دنیای پیرامون، کنترل نداشته باشد، در حقیقت شخص دچار نوعی بیماری است به همین علت کنترل ذهن بسیار اهمیت دارد و قدرت بالایی را در انسان به وجود می‌آورد.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: دین نه تنها نمی‌تواند نسبت به کنترل ذهن بی توجه باشد بلکه اصلی‌ترین برنامه تربیتی خود را که نماز است، به منظور کنترل ذهن بر همگان واجب کرده است.

وی در ادامه بیان داشت: در واقع فلسفه روحی و تربیتی نماز، کنترل ذهن است و بعد از رسیدن به کنترل، باید دائماً این تمرکز و توجه را تمرین کرد؛ تنها عملی که روزانه بر انسان واجب شده نماز است در حالی که اعمال دیگر به صورت روزانه سفارش نشده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اظهار داشت: هر مقدار که در نماز توجه داشته باشیم، همان اندازه نماز ما پذیرفته می‌شود. انسان با تقویت کنترل ذهن و تمرکز در سطح اعلای موفقیت قرار می‌گیرد.

وی در ادامه بیان داشت: دلیل اینکه صهیونیست‌ها سعی دارند بی حجابی و هرزگی را در میان کشورهای اسلامی رواج دهند این است که وقتی جامعه به انحطاط کشیده شود، قدرت کنترل ذهن و تمرکز پایین خواهد آمد و آنها زودتر به اهداف خود می‌رسند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: وقتی زبان، چشم، دست، پا و تمام اعضا و جوارح کنترلی از خود نداشته باشند به هر سمت و سویی کشیده می‌شوند؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند اگر بتوانید خواطر خود را کنترل کنید هر چه من می‌بینم، شما نیز می‌بینید و هر چه من می‌شنوم شما نیز خواهید شنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این یک ضرورت است که مسؤولان مملکتی از افرادی باشند که نمازهای با توجه بخوانند؛ مدیریت و برنامه ریزی نیاز به ذهن متمرکز دارد./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات