۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۵۷۸۱۳۶
هم‌زمان با دهم محرم صورت می‌گیرد؛

اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا در ۲۲ نقطه شهری خراسان شمالی

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با دهم محرم نماز جماعت ظهر روز عاشورا در ۲۲ نقطه شهری استان به امامت ائمه جمعه برپا می‌شود.
حجت الاسلام احمدی فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، امروز در نشست خبری نماز جماعت ظهر عاشورا، اظهار کرد: نماز جماعت ظهر روز عاشورا در همه شهرها و روستاهای خراسان شمالی به امامت ائمه جمعه و جماعات برپا می‌شود.

وی با اشاره به برپایی نماز جماعت ظهر عاشورا در 22 نقطه شهری خراسان شمالی، تصریح کرد: همچنین این آئین به‌صورت محوری در شش نقطه شهر بجنورد برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدی فر اضافه کرد: نماز جماعت ظهر عاشورا در بجنورد در شبستان و صحن حرم مطهر حضرت سیدعباس (ع) در ضلع شرقی این امامزاده و در محل پارکینگ این آستان به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد اقامه می‌شود.

وی تصریح کرد: افزون بر این در روز عاشورا به دلیل انبوه جمعیت و امکان نرسیدن هیأت‌ها به مراسم محوری و نیز برای هیئاتی که در حال برگشت از امامزاده هستند، نماز ظهر عاشورا، در چهار نقطه دیگر نیز در بجنورد هم برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدی فرد گفت: مقابل ورزشگاه شهید علیدخت و تقاطع خیابان آزادی و خیابان حسینی معصوم، مقابل مسجد پیامبر اعظم، مسجد کرمانی‌ها در بولوار مدرس، و خیابان 17 شهریور مقابل دبیرستان 15 خرداد چهار محل دیگری هستند که به‌عنوان اماکن برگزاری نماز ظهر عاشورا در بجنورد تعیین شده‌اند.

وی افزود: همچنین نماز جماعت ظهر عاشورا در شهرهای آشخانه، اسفراین، شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم، راز، درق، پیش قلعه، تیتکانلو، حصار، سنخواست، شوقان، غلامان، قاضی و صفی‌آباد به امامت ائمه جمعه این شهرها اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی فر در ادامه با اشاره به برگزاری تجمع هیئات مذهبی بجنورد در روز تاسوعا اظهار کرد: نماز ظهر تاسوعا هم در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد به امامت امام جمعه بجنورد برگزار می‌شود./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات