۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۷۸۱۵۵
امام جمعه بابل:

شیوه سنتی عزاداری نباید به فراموشی سپرده شود

امام جمعه بابل با بیان این که متأسفانه شیوه های سنتی عزاداری حسینی در حال فراموشی است و این یک آسیب بزرگی است، گفت: باید سینه زنی و شیوه های سنتی عزاداری دوباره احیا شود و نباید بگذاریم برخی با نگاه سطحی خود این شیوه ها را کمرنگ کنند.
امام جمعه بابل در تجمع رزمندگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در مراسم عزاداری ماه محرم در این شهرستان از ماه محرم به عنوان یکی از سرمایه های مهم جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: باید تلاش کنیم از ظرفیت های معنوی این ماه با فضیلت نهایت بهره را ببریم.

وی با بیان این که هدر رفتن سرمایه های ارزشمند معنوی و الهی نظیر ماه محرم برای جامعه اسلامی بسیار آسیب زا است، افزود: لحظه لحظه های این ماه سرشار از آثار معنوی و همچنین درس های با ارزش است که برای جامعه اسلامی می تواند الگو باشد.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل با تأکید براین که برنامه های ماه محرم و صفر باید دارای غنای علمی باشد، خاطرنشان کرد: نگاه سطحی به این ماه موجب بروز برخی آسیب ها در عزاداری حسینی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که اهداف قیام امام حسین(ع) باید با توجه به شرایط روز جامعه و وظایف جامعه اسلامی تبیین و تشریح شود، تصریح کرد: عبرت های عاشورایی باید به طور جدی مورد توجه امت اسلامی قرار گیرد تا شاهد تکرار این چنین حوادث غمباری در دنیای اسلام نباشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به سوء استفاده دشمن از برخی شیوه های عزاداری در این ماه اشاره کرد و گفت: نباید عزاداری امام حسین(ع) را به مسائل خرافی و بدعت ها آلوده کرد بلکه باید این مراسم با فضیلت در نهایت عزت و عظمت برگزار شود.

امام جمعه بابل با تأکید براین که مراسم عزای حسینی را باید به گونه ای برگزار کنیم تا اثرات و برکات خود را در جامعه ما برجا بگذارد، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه هر فرد مسلمان به ویژه شیعه ای است که به وظیفه خود در برابر قیام حسینی عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنان خود روز عاشورا را روز اقامه عزا و مصیب دانست و تصریح کرد: هیأت های مذهبی و دسته های عزاداری باید در این روز با عظمت ضمن برگزاری مراسم عزای حسینی نماز ظهر عاشورا را در نهایت شکوه و عظمت برگزار کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه شیوه های سنتی عزاداری حسینی در حال فراموشی است و این یک آسیب بزرگی است، خاطرنشان کرد: باید سینه زنی و شیوه های سنتی عزاداری دوباره احیاء شود و نباید بگذاریم برخی با نگاه سطحی خود این شیوه ها را کمرنگ کنند.

امام جمعه بابل همچنین از ورود برخی اقلام و اقسام ابزار موسیقی در عزاداری حسینی انتقاد کرد و افزود: این گونه ابزار در شأن و جایگاه عزاداری امام حسین(ع) نیز و باید از هیأت های مذهبی حذف شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید شکل های عزاداری را با ورود برای ابزار و آلات موسیقی تغییر دهند، تصریح کرد: متأسفانه برخی هیأت های مذهبی به جای محتوا بخشی به برنامه های عزاداری به دنبال گسترش مسائل ظاهری هستند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات