۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۵۷۸۳۷۰
همزمان با سراسر کشور؛

مراسم عزاداری عاشورای حسینی در میدان امام حسین برگزار شد

مراسم عزاداری عاشورای حسینی با تجمع هیئات و دستجات عزادار همزمان با سراسر کشور در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.
عکس عکس عکس عکس عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عزاداری عاشورای حسینی از ابتدای صبح امروز با حرکت هیئات و دستجات عزادار از خیابانهای منتهی به میدان امام حسین(ع) آغاز شد و عزاداران با تجمع در این میدان در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش به عزاداری پرداختند.

براساس این گزارش مراسم عزاداری عاشورای حسینی در میدان امام حسین(ع) ابتدا با قرائت زیارت عاشورا آغاز، سپس ذاکران اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداختند و عزاداران حسینی بر مظلومیت شهدای کربلا بر سر و سینه زدند.

گفتنی است در ادامه این مراسم مقتل خوانی انجام گرفت و در گوشه گوشه این میدان مردم با چشمانی گریان فریاد «لبیک یا حیدر» و «لبیک یا حسین» و «لبیک یا عباس» سردادند و این غم بزرگ را به حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) تسلیت عرض کردند.

لازم به ذکر است در اطراف میدان امام حسین(ع) موکب‌های عزا برپا بود تا مردم از آن استفاده کنند همچنین برخی از با مشک آب به یاد مشک آب حضرت عباس(ع) عزاداران حسینی را سیراب می‌کردند.

گفتنی است عزاداران حسینی در جوار 5 شهید گمنام مدفون در میدان امام حسین(ع) آنان را به یاد شهدای کربلا همچون نگینی در آغوش گرفته بودند و شهدا حال و هوای خاصی به عزاداری داده بودند.

همچنین در این مراسم به تاسی از آخرین نماز سید و سالار شهیدان در سال 61 هجری قمری نماز ظهر عاشورا در این میدان با شکوه و عظمت خاصی به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران اقامه شد.

گفتنی است این مراسم با مراسم خیمه سوزان و سوگواری شام غریبان ادامه خواهد داشت./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات