۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۷۸۴۳۰
آیت الله کعبی:

اربعین، کرامت امام حسین برای وحدت امت اسلام است

آیت الله کعبی، اربعین را کرامت امام حسین(ع) برای وحدت امت اسلام و افزایش تلاش برای ساختن امت جهت مقابله با طواغیت و ظالمان در طول تاریخ برشمرد.
آیت الله کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شامگاه گذشته در مراسم عزاداری شهادت سالار شهیدان در مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) اهواز با بیان اینکه در صورت عدم مدیریت حضرت زینب(س) عاشورا در کربلا می ماند، اظهار داشت: عقیله بنی هاشم رسالت کربلا و فرهنگ عاشورا را با سعه صدر مدیریت کرد با این حال از آنچه در کربلا و پس از آن اتفاق می افتد، کاملا باخبر بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) فقیهه و مفسره قرآن بود، عنوان داشت: زینب(س)، فاطمه ثانی در عفاف، حجاب، صبر، ثبات ایمان، تقوا، فصاحت و بلاغت بود و در کربلا از امامت زین العابدین(ع) دفاع و مانع از هر گونه آزار و اذیت وی شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به پیشگویی های حضرت زینب(س) از آینده قیام کربلا به امام چهارم اشاره کرد و گفت: پرچم و مسیر حسین کهنه و فراموش نمی شود و علی رغم تلاش طاغوتیان برای از بین بردن مرقد آن بزرگوار اکنون به مکان تجمع و وحدت دلدادگان تبدیل شده است که همه ساله در اربعین حسینی با وجود انفجارات تروریستی، دواعش و تکفیری ها با حضوری مثال زدنی حضور پیدا می کنند.

آیت الله کعبی، اربعین را کرامت امام حسین(ع) برای وحدت امت اسلام و افزایش تلاش برای ساختن امت جهت مقابله با طواغیت و ظالمان در طول تاریخ برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیشرفت جامعه را نیازمند توجه زن دانست و افزود: پیشرفت علم، فرهنگ، تربیت و نقش آفرینی های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در جامعه کنونی باید برای زنان مورد توجه قرار گیرد به ویژه حضور در مجالس حسینی که حق زن است که امیدواریم در آینده حسینیه ویژه ای برای بانوان در مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) بنا کنیم./۹۴۵۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات