۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۵۷۹۴۵۷
آیت‌الله علم‌الهدی:

جنگ اقتصادی و رسانه ای توطئه دشمن علیه نظام است

آیت‌الله علم‌الهدی موقعیت کنونی حساس جامعه را حاصل جنگ اقتصادی و رسانه ای دشمن دانست که هیچکدام دلیل بر تایید سوء تدبیرهای دولت و مجلس نیست.
آیت الله علم الهدی | دومین اجلاسیه کمیسیون تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور امام هشتم شیعیان و در جمع زائران و مجاوران بیان داشت: برخی تصور می‌کنند این مشکلات معیشتی امروز ما قوت دشمن و ضعف ما است، در حالی که این‌گونه نیست و از آثار قوت نیست، مسئله تحریم اقتصادی دشمن دلالت بر ضعف و زبونی دشمن ما دارد.

جنگ اقتصادی و رسانه ای

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: علت اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند شرایط و موقعیت حساس است این است که دشمن دیده یک انقلاب در استکبارستیزی و مبارزه با این دشمن شروع شده و 40 سال عمر کرده و همه توطئه‌ها را از میان برده و از روز نخست قدرتمندتر است و دشمن امروز از روز اول این انقلاب، ضعیف تر و ذلیل‌تر است بنابراین دنبال این است که کاری کند که مردم ما در این حرکت جلویشان بسته شود و نتوانند رشد خود را ادامه دهند.

وی افزود: دشمن با دو جنگ به سراغ ما آمده که یکی جنگ اقتصادی و دیگری جنگ رسانه‌ ای است؛ در جنگ اقتصادی هدف معیشت ماست تا جوان ما فکر کند از روز نخست فقیر و مستاصل بوده‌ایم و همه این‌ها به دلیل گفتن شعار «مرگ بر آمریکا» بوده است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: دشمن جریان اقتصاد را هدف گرفته و در جنگ رسانه‌ای نیز به عناوین مختلف و با جریان‌های اطلاع رسانی سراسر جهان دائم تلقین کرده و ما را به اوضاع بدبین می‌کند تا با این نومیدی و بدبینی انقلاب ما را بعد از 40 سال متوقف کند بر همین اساس مقام معظم رهبری فرمودند اکنون موقعیت حساسی است که گرفتار توطئه دشمن شده‌ایم.

رهبری بیش از همه منتقد سوء تدبیرها هستند

آیت الله علم الهدی بیان داشت: این‌ها به معنای تائید سوءتدبیر مجلس و دولت نیست و به معنای این نیست که وضع اقتصادی مردم برای رهبری نامعلوم است، در این مملکت آن کس که از همه بیشتر به جزئیات احوالات مردم آگاهی دارد مقام معظم رهبری است.

وی افزود: ایشان به سوء تدبیرها واقف هستند و اعتراض و انتقاد ایشان از همه بیشتر است اما حمایت از دولت و مجلس و جریان کارگزاری نظام به دلیل این است که در این شرایط حساس قرار داریم. اشتباه نکنیم که دشمن از این اشتباه ما در جنگ رسانه‌ای خود به آن استشهاد می کند دشمن می‌خواهد از کوچک‌ترین کلمات ما در جنگ رسانه‌ای خود استفاده کند.

عزاداری توام با معرفت باشد

امام جمعه مشهد با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری و تمرکز بر جنبه عاطفی سرنوشت امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان یادآور شد: اگر قرار است اشکی ریخته شود باید توأم با معرفت‌شناسی باشد. رسالت انقلابی از سوی اهل بیت(ع) در جریان اسارت فراموش نشده بود و اهل‌بیت از سوی سیدالشهدا(ع) حساب شده وارد جریان کربلا شده بودند و ماموریت و رسالت داشتند.

آیت الله علم الهدی افزود: موج عزاداری سیدالشهدا(ع) در این ایام و در این موقعیت حساس در مسئله ارزش گذاری انقلاب اسلامی ما در درون مغزها اثری فوق‌العاده داشت.

وی ادامه داد: برنامه اهل بیت(ع) در مقابل اهداف دشمن، مقاومت و ایستادگی در خط انقلابی سیدالشهدا(ع) بود، آنها می‌خواستند اندیشه انقلاب را از مسیر عاطفه و احساس در درون جان مردم، جای دهند./933/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات