۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۷۹۸۵۴
آیت الله طه محمدی:

امام حسین دانشگاه ایمان و آزادگی است

امام جمعه همدان گفت: دانشگاه امام حسین دانشگاه ایمان و آزادگی است چرا که عاشورا دنیا را منقلب کرده است و امروز شاهد فراگیر شدن فریاد لیبک یا حسین در جهان هستیم.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان شب گذشته در مسجد مهدیه با اشاره به اسارت حضرت زینب (س) و خاندان امام حسین (ع) یاد آور شد: بیشترین مصیبت ها بر سر اهل بیت از عاشورا به بعد است و مصیبت هایی که آنها کشیده اند قابل درک نیست.

وی افزود: در نهضت عاشورا سهم اسراء کم تر از شهدای روز عاشورا نیست چرا که تنها خداوند می داند چه طور توانستند این غم بزرگ را تحمل کنند.

امام جمعه همدان با بیان این که اگر اسراء نبودند یقینا خون امام حسین(ع) پایمال می شد تصریح کرد: مادحین و سخنرانان در مراسم های مختلف باید به شرح عظمت این کار و زجر اهل بیت بپردازند.

وی برگزاری مراسم عزا برای امام حسین را بسیار با ارزش دانست و گفت: خداوند در عالم، کیمیایی گران بهاتر از سوگواری برای سالار شهیدان حضرت سید الشهدا خلق نکرده است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این مطلب ارزش روضه خوانی برای امام حسین را نشان می دهد و خوشا به سعادت افرادی که کیمیاگران این چنینی هستند.

وی اظهار داشت: در بستر عاشورا آنچه بشر تا قیامت به آن نیاز دارد همه دیکته شده است اما بازگو کردن آن برای مردم نیازمند اساتید قوی است.

آیت الله طه محمدی عاشورا را دانشگاهی بزرگ دانست و گفت: دانشگاه امام حسین دانشگاه ایمان و آزادی است چرا که عاشورا دنیا را منقلب کرده است و امروز شاهد فراگیر شدن فریاد لیبک یا حسین در جهان هستیم.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس، پیروزی رزمندگان اسلام را نتیجه توکل آنها عنوان کرد و اظهار داشت: در 8 سال دفاع مقدس کل دنیا در مقابل جمهوری اسلامی نوپا ایستاده بودند اما به برکت نهضت عاشورا ما پیروز میدان شدیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر لزوم برپایی روضه های خانگی در طول سال و به ویژه محرم و صفر اذعان داشت: نباید عزاداری های ما منحصر به 10 روز اول محرم باشد و نه تنها در مساجد و تکیه ها بلکه در روضه های خانگی این سنت را رواج دهیم.

وی افزود: خانه ای که روضه در آن برگزار شد حتی اگر فقط یک نفر در آن حضور داشته باشد خدا می داند چه مقدار خیر و برکت دارد و به برکت آن ما را بیمه می کند.

امام جمعه همدان در پایان حمایت از مروجان دین را وظیفه مسلمانان دانست و گفت: روحانیان و مراجع تقلید برای اشاعه دین اسلام همه زندگی خود را فدا کرده اند و این وظیفه ما است که از آنها حمایت و تقدیر کنیم./979/پ203/ب1

ارسال نظرات