۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۸۰۱۲۵
حسینی:

جنایات دشمنان خللی در عزم و اراده ملت ایران ایجاد نمی کند

دبیرکل کانون دانشگاهیان اقدام تروریستی اهواز را یک کار احمقانه و ذلیلانه دانست و گفت: این حرکات مذبوحانه و اقدامات تروریستی نه تنها در عزم و اراده مردم خللی ایجاد نخواهد کرد بلکه ملت را در برابر چنین هجمه‌هایی مقاوم‌تر و متحدتر می‌کند.
سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم

سیدمحمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با ابراز تاسف نسبت به شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز گفت: صهیونیست‌ها و غربی‌ها بارها به شکست خود در برابر ایران اعتراف کردند.

وی افزود: اخیرا نیز روزنامه صهیونیستی معاریو گفته است که مثلث آمریکا، عربستان و اسرائیل هر اقدامی که در منطقه در مواجهه با ایران داشتند با شکست مواجه شدند واضح است که اینها از موفقیت‌هایی که جمهوری اسلامی در سوریه، عراق، لبنان و جبهه مقاومت در منطقه کسب کرده عصبانی و ناراحت هستند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به سخنان بن سلمان ولیعهد عربستان مبنی براینکه ما باید درگیریها را به داخل ایران بکشانیم،ابراز کرد: مشاور گستاخ ولیعهد امارات نیز بعد از این حادثه اعلام کرد که این یک حادثه تروریستی نیست بلکه یک حمله نظامی به یک هدف نظامی است؛ در حالی که همه دنیا شاهد بودند در این حادثه افراد بی‌گناه و زنان و کودکان مجروح شده یا به شهادت رسیدند.

حسینی ادامه داد: او همچنین بیان کرده که قبلا هم اعلام شده بود درگیریها به داخل ایران کشیده و این مساله تشدید خواهد شد، اینگونه سخنان به این معنا است که آنها صراحتا از اقدامات تروریستی علیه ایران حمایت می‌کنند، رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیرشان با ورزشکاران به این موضوع اشاره کرده و فرمودند دست این تروریست‌ها در جیب عربستان و امارات است و قطعا پاسخ کوبنده‌ای به این اقدام تروریستی داده خواهد شد.

وی با اشاره به حملات موشکی یمن به فرودگاه عربستان، اظهار داشت: انصار حزب الله با غیرت و جوانمردی بلافاصله بعد از حادثه اهواز یک موشک بالستیک به سمت فرودگاه نظامی در عربستان شلیک کرد اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید گوشمالی سختی به تروریستها و حامیان آنها داده شود، خوشبختانه در گذشته نیز هر گاه رهبر معظم انقلاب سخنی گفتند به سرعت عملی شده است.

وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با یادآوری حادثه تروریستی حمله به مجلس، گفت: در حادثه تروریستی حمله به مجلس و حرم امام نیز شاهد بودیم که به فرمان رهبر معظم انقلاب داعشی‌ها در دیرالزور مورد هدف قرار گرفتند، همچنین در حادثه شهادت یازده تن از نیروهای بسیجی و سپاه در مریوان نیز سپاه بلافاصله و بعد از چند روز مقر فرماندهی آنها را هدف قرار داد و انتقام سختی از تروریست‌ها گرفت.

وی اقدام تروریستی اهواز را یک کار احمقانه و ذلیلانه دانست و عنوان کرد: دشمنان ایران و حامیان تروریست‌ها در منطقه کار احمقانه‌ای انجام دادند و فکر کردند با این اقدامات می‌توانند کشور را دچار آشوب کنند در حالی که شهادت این عزیزان سبب همراهی، همدلی و وحدت بیشتر مردم ایران شد.

حسینی افزود: ویژگی خون شهدا و بی‌گناهان این است که همواره شتاب بیشتری به حرکت انقلاب بخشیده و دشمنان نظام اسلامی را بیش از پیش حقیر کرده است.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با تاکید براینکه تروریست‌ها همواره در نظر ملت ایران منفور بوده و هستند، گفت: علاوه بر آن حامیان مالی آنها، ارتجاع منطقه، حامیان رسانه‌ای آنها و رسانه‌های غربی که در این حادثه سنگ تمام را در حمایت از تروریست‌ها گذاشتند و آمریکا که سرمنشا همه این جنایات است بیش از گذشته مورد انزجار و نفرت ملت ایران قرار گرفتند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: این حرکات مذبوحانه و اقدامات تروریستی نه تنها در عزم و اراده مردم خللی ایجاد نخواهد کرد بلکه آنها را در برابر چنین هجمه‌هایی مقاوم‌تر و متحدتر می‌کند و نیروهای نظامی ایران قطعا پاسخ کوبنده‌ای به تروریست‌ها خواهند داد./813/ت۳۰۲/ق

 

 

ارسال نظرات