۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۸۰۷۰۸
آیت‌الله صدیقی:

راه مقابله با غربگرایان شناخت و تقویت جریان ولایت است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شرایط کنونی کشور نتیجه قدرت یابی جریان غربگرا است، گفت: بهترین راه مقابله با جریان سکولار و غربگرا همچنین رهایی از وضعیت کنونی کشور شناخت و تقویت جریان ولایت است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه محرم در مسجدامیر برگزار شد، گفت: خداوند متعال بنا دارد بشر را در سنگر شخصیت مستقر کند.

وی افزود: شخصیت، انسان را از آفت‌ها حفظ می‌کند. انسان اگر شخصیت خودش را از دست بدهد دست به هر کار پستی می‌زند اما اگر کسی خودش را محترم و موجه بداند برای حفظ آبرویش دست به عمل قبیح و بی ارزش نمی‌زند.

امام جمعه موقت تهران با استناد به کلام الهی مبنی بر اینکه ما جایگاه بشر را با ارزش قرار دادیم، ابراز کرد: خداوند افزون بر استعداد، بارقه‌ای از رحمت وجودی خود را نهاد انسان قرار داد و از عوالم خودش در وجود انسان دمید تا انسان اشرف مخلوقات شود؛ بنابراین انسان می‌تواند با خودسازی و گام نهادن در صراط مستقیم روح الله شود.

آیت‌الله صدیقی با بیان این که انسان باارزش است اما با گناه و معصیت خود را بی ارزش می‌کند، اظهار داشت: گناهانی مانند دروغ، تزویر، ریا، غیبت و ... قیمت انسان را پایین می‌آورد. طبق صریح فرمایش امام علی(ع) اگر کسی خودش را با قیمت بیابد و برای خویش ارزش و اعتبار قائل باشد دنیا برایش کمتر از خودش خواهد بود و خود را به دنیا نمی‌فروشد.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های دنیایی اهل مزاحمت، حسادت، دروغ، نفرت، نفاق، فریب، دورویی و نیرنگ هستند، عنوان کرد: انسان‌های مومن آخرت را می‌نگرند از این رو به شدت از گناه، اختلاف و تفرقه پرهیز می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم از ملائکه با عنوان عباد المکرمون یاد می‌کند و از انسان نیز می‌خواهد کرامت کسب کند، گفت: کرامت با اجتناب از گناه و انجام عمل صالح کسب می‌شود. ملائکه موجودات ارزشی هستند از این رو آبروی کسی را نمی‌برند، طبق صریح روایات؛ حفظ آبروی مومن از پرده خانه خداوند مهمتر است.

آیت‌الله صدیقی افزود: انسان‌ها باید سعه صدر داشته باشند و در مقابل اشتباهات دیگران صبور و شکیبا باشند و کاری نکنند که آبروی طرف مقابل ریخته شود. امروز رهبر معظم انقلاب از اقدامات همه مسؤولان با خبر هستند و از نزدیک نسبت به خباثت برخی افراد آگاهی دارند اما کاری نمی‌کنند که کشور متلاطم شود، ایشان باید شیرازه نظام و مردم را حفظ کنند. معظم له در خلوت‌ها مدام نقطه ضعف‌ها را به مسؤولان تذکر می‌دهند واما به مردم می‌فرمایند: از مسؤولان انتقاد کنید ولی تضعیف نکنید.

وی با تاکید براینکه مردم باید نسبت به جریان‌های مختلف اعم از جریان سیاسی و ... بصیرت داشته باشند، گفت: عاشورا یک جریان است که ریشه در تاریخ دارد و تا هنگام ظهور نیز قوام و دوام خواهد داشت و جریان بنی امیه نیز در تاریخ ریشه دارد و ما امروز نیز حرمله و یزید داریم؛ عاشورا جریانی است که از سقیفه کلید خورد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: غرب‌گراها و سکولارها از دوران امام راحل در این نظام نفوذ کردند و هر از چند یکبار فرصت‌ها را اشغال و روند انقلاب را کند می‌کنند و بهترین راه مقابله با آنان و برون رفت از شرایط کنونی شناخت و تقویت جریان ولایت است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات