۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۸۰۸۱۹
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

هوای نفس انسان را هلاک می‌کند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هوای نفس انسان را هلاک می‌کند، گفت: در مسیر الی‌الله انسان باید به کسب اوصافی که خداوند دوست دارد توجه داشته باشد.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه محرم در حسینیه هدایت برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: محبت حضرت حق به انسان زمینه ساز کسب 8 خصلت نیکو است.

وی افزود: این 8 خصلت با فطرت و طبیعت انسان هماهنگ است و برای کسب آن انسان باید به سوی خداوند حرکت کند و تابع هوای نفس نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه هوای نفس انسان را هلاک می‌کند، ابراز کرد: همه این 8 خصلت مصالح ساختمانی ساخت ساختمان انسانیت است و تمام اولیای الهی برای به دست آوردن این خصائص بسیار تلاش کردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در مسیر الی‌الله انسان باید به کسب اوصافی که خداوند دوست دارد توجه داشته باشد، اظهار داشت: انسان اگر ادعای ایمان دارد و می‌گوید من خداوند را دوست دارم باید این ایمان و دوست داشتن را در عمل نشان دهد.

وی ادامه داد: در صدر اسلام افراد زیادی گرد پیامبراکرم(ص) بودند اما از اینکه به حضرت اقتدا کنند فراری بودند و مدام با بهانه‌های مختلف تخلف می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه محبت خداوند در گرو محبت به پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) است، عنوان کرد: کسانی که از دایره محبت پیامبر(ص) و اولیای الهی خارج هستند نمی‌توانند ادعا کنند که خداوند را دوست دارند خداوند نیز آنان را دوست نخواهد داشت، طبق صریح روایات؛ گاهی حضرت جبرئیل از ناحیه خداوند پیامی را حاوی سلام به بندگان مومن به پیامبراکرم(ص) ابلاغ می‌فرمود.

استاد حوزه علمیه افزود: خداوند به بندگان محبوبش سلام می‌کند و این سلام لفظی نیست بلکه اعلام ایجاد امنیت همه جانبه برای بنده مومن است؛ خداوند بندگان مومن را در حصاری امن قرار می‌دهد تا از گزند حوادث و آسیب‌های دنیوی و اخروی در امان باشد.

وی بیان داشت: انسان اگر محبوب الهی شود از هر چیزی که حرام است اجتناب می‌کند و این مقام کمی نیست و مقام بسیار بالایی است، اینکه پروردگار انسان را در هیچ حالت حرامی مشاهده نکند بسیار با عظمت است و شیعه واقعی چنین است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: محبت به خداوند، چشم پوشی به امور حرام، ترس از خداوند، حیا، اخلاق نیکو، ادای امانت، صداقت و سخاوت را آن 8 خصلت نیکو است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات