۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۸۰۸۲۳
حجت الاسلام آقامیری:

بالاترین هزینه های دشمن صرف تغییر باور مسلمانان می شود

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: دشمن بالاترین هزینه ها را برای تغییر باور مسلمانان صرف می کند تا جایی که هزینه های دیگرشان برای غلبه بر مسلمانان در برابر آن به حساب نمی آید.
حجت الاسلام آقامیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین آقامیری در سخنرانی امشب که در مجتمع فرهنگی رضوان واقع در خیابان عسکریه برگزار شد، گفت: اگر هزاران طرح کمک مالی برای ازدواج جوانان تصویب شود باز هم مشکل ازدواج حل ناشدنی است؛ باید از خانواده ها شروع کرد و باورها را تغییر داد.

وی در ادامه مبحث شب گذشته افزود: اعتقادات انسان تشکیل شده از باورها و مقبولات است؛ باور همان مقبولیاتی است که به مرحله ظهور رسیده است.

حجت الاسلام آقامیری خاطرنشان کرد: انسان هایی که برای رسیدن به دنیا حاضر می شوند دست به هر کاری بزنند تا زمانی که باورشان تغییر نکند قابل تغییر نیستند؛ در مسائل اقتصادی باور غلط جامعه این است که هر چه قیمت اجناس بالاتر می رود مردم نسبت به آن ها حریص تر می شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید مردم به این باور برسند که اگر قیمت جنس ها بالاتر رفت، از خریدن آن اعراض کنند؛ باورهای غلطی که در بین مردم جا افتاده است سبب می شود افراد سودجو به سودهای کلان دست پیدا کنند.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه اذعان کرد: هرج و مرجی که در قیمت اجناس وجود دارد به خاطر بی عرضگی برخی از مسؤولان است ولی مردم باید به این باور برسند که با نخوردن و استفاده نکردن از فلان جنس هیچ اتفاقی برای سلامتیشان نمی افتد.

وی ابراز کرد: مشکلات ازدواج جوانان در جامعه اسلامی ما به سبب کمبودهای مالی مردم نیست بلکه باورهای غلط عامل اصلی بالا رفتن آمار طلاق و پایین آمدن آمار ازدواج است؛ بدعت هایی که در ازدواج ها روز به روز اضافه می شود به هیچ عنوان مبنای اسلامی ندارد؛ باورهای ازدواج در جامعه غلط است از این رو اگر هزاران طرح کمک مالی برای ازدواج جوانان تصویب شود باز هم مشکل ازدواج حل ناشدنی است؛ باید از خانواده ها شروع کرد و باورها را تغییر داد.

حجت الاسلام آقامیری تصریح کرد: پیامبر(ص) برای هدایت کردن جامعه باورهای مردم را تغییر دادند و با این تغییر باورها، افعال مردم نیز تغییر خواهد کرد؛ دشمن به دنبال جنگ رو در رو با ما نیست بلکه جنگ ما جنگ باورها و جنگ اعتقادی است.

وی گفت: حرکت رو به جلوی جبهه حق زمانی کُند می شود که باور اهل حق تغییر کند و این اتفاق در جامعه امروز ما در حال وقوع است؛ امام صادق(ع) در روایتی می فرمایند، دروغ می گوید کسی که می پندارد با ما است در حالی که به فروع غیر ما تعلق دارد.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه ادامه داد: نگاه کردن به مرید اهل بیت(ع) قطعاً باید انسان را به یاد اهل بیت(ع) بیندازد وگرنه ادعای ارادت دروغین است و در حد شعار است.

وی خاطرنشان کرد: آیا زندگی ما رنگ و بوی رفتار اهل بیت(ع) را دارد؟ زندگی افراد مذهبی نیز از اهل بیت(ع) فاصله گرفته است؛ آیا اگر در مجالس ما، اهل بیت(ع) حضور پیدا کنند ما در برابر ایشان رفتاری را داریم که در هنگام نبودشان داشته ایم؟

حجت الاسلام آقامیری در پایان افزود: دشمن بالاترین هزینه ها را برای تغییر باور مسلمانان صرف می کند تا جایی که هزینه های دیگرشان برای غلبه بر مسلمانان در برابر آن به حساب نمی آید./۸۶۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات