۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۸۰۹۷۰
یادداشت؛

ما می‌توانیم

احتكار در بازار یك گناه نابخشودنی است. گناه بالاتر، احتكار خانگی است. نباید در خطی كه دشمن از طریق فضای مجازی ترسیم می‌كند، حركت كنیم.
حدیث نگاشت| عاقبت احتکار

به گزارش خبرگزاری رسا، مرحوم حاج‌علی‌آقا تحریریان از تجار سرشناس كشورمان یك كارآفرین و تاجر مومن بود. فرزند ارشدش حاج‌عباس تحریریان می‌گفت: جنگ جهانی دوم كه شروع شد، ما سه انبار بزرگ لوازم‌التحریر داشتیم، دلال‌‌هایی كه اكثراً آتش‌بیار افزایش قیمت و كمبود كالا هستند، زمینه كاذبی در بازار به وجود می‌آوردند. پدرم مرا صدا كرده و  اظهار داشت: عباس دیگر با خون مردم نمی‌شود بازی كرد. سه انبار بزرگ لوازم‌التحریر را (بدون آن كه با قیمت گران به تجار بفروشد) به مصرف‌كننده به همان قیمت گذشته واگذار كرد. او اهل صدق، امانت و مدارا كردن با مردم بود. خدایش رحمت كند.

روی سخنم این روزها با آن دسته از تجار و بازرگانانی است كه چشمان خود را در مقابل هزاران شهید و جانباز و جوانانی كه با همسران جوان، با طفل‌های خردسال سینه‌های خود را در برابر دشمن سپر كرده و جرثومه‌های كثیف را با خون خود از منطقه بیرون رانده، بسته‌اند. در این موقعیت حساس در انبارهای خود نیازهای مردم را احتكار كرده‌اند، آنها چه جوابی در محضر خداوند متعال خواهند داشت. اگر مسلمانی و عرق ملی داری، حق نداری نیازهای مردم را احتكار كنی. بایستی به قیمت خریداری شده در اختیار مردم قرار دهی. اگر مجددا گران‌تر خریدی، با یك سود عادلانه عرضه كن.

انقلاب امروز در آستانه چهل‌‌سالگی است. دوستداران انقلاب در سراسر جهان چشم‌شان به ملت ایران است. آمریكا با فریب برجام و نبرد هوشمند می‌خواهد نظم اقتصادی و انضباط بازار ما را به هم بزند، تقاضای كاذب پدید می‌آورد. تشویق به خرید مازد می‌كند. نبرد سوم نرم آمریكا با ملت ایران "اقتصاد پایه" است. باید این مهم را بازاریان، تجار و صاحبان صنایع توجه كنند.

احتكار در بازار یك گناه نابخشودنی است. گناه بالاتر، احتكار خانگی است. نباید در خطی كه دشمن از طریق فضای مجازی ترسیم می‌كند، حركت كنیم. آن خط، خط فروپاشی اقتصادی است. دولت و ملت دست در دست یكدیگر باید توطئه‌های اقتصادی را خنثی كنند. اعدام اخلالگران در نظام اقتصادی یك گام بلند است. گام بلندتر،‌ مقابله با قیمت‌سازان كاذب در فضای مجازی است كه می‌خواهند مدیریت بازار را به عهده بگیرند. در این موقعیت حساس نیاز به یك مدیریت هوشمند و انقلابی در دولت، مجلس و قوه قضائیه داریم تا بتوانیم از این گردنه تاریخی به سلامت عبور كنیم.

سقوط قیمت دلار و طلا نشان داد می‌توان در برابر تروریست‌های اقتصادی از ثبات بازار و امنیت اقتصادی مردم دفاع كرد. آنها كه معتقدند این كار ممكن نیست، بهتر است جای خود را به كسانی بدهند كه معتقدند؛ "ما می‌توانیم"./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: رسالت

ارسال نظرات