۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۸۱۲۲۳
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

سجده غایت بندگی و خضوع در برابر خداوند است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سجده غایت بندگی و خضوع در برابر خداوند است، گفت: انسان به واسطه عبادت به قرب الهی دست می‌یابد.
حجت الاسلام مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه، عصر جمعه ۱۳ مهرماه به مناسبت آغاز گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تمسک به قرآن و عترت دو توصیه مهم پیامبراکرم(ص) به مسلمانان است.

وی افزود: تمسک به قرآن با سه مرحله قرائت، درک معانی و عمل کردن به قرآن انجام می‌شود، اگر کسی اهل عمل به این سه مرحله باشد در زمره متقین قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه قرآن کریم برای همه دردهای انسان راه حل و درمان دارد، ابراز کرد: انسان با قرائت قرآن کریم حقیقت دردهای وجودی خودش را پیدا می‌کند و پرده از دردهای خود کنار می‌زند و براساس آیات الهی به درمان دردهایش اقدام می‌کند؛ از این رو در جامعه کنونی مردم باید بیش از قبل با قرآن انس بگیرند.

استاد حوزه علمیه قرآن را رافع و دافع بسیاری از ابتلائات دانست و اظهار داشت: انسان در همه ابعاد زندگی خود باید سیره و روش اهل بیت(ع) را مد نظر قرار دهد و طبق دستورات الهی عمل کند؛ تنها راه نجات از دغدغه‌ها و آسیب‌ها پیروی کردن از سیره و منش ائمه اطهار(ع) است.

وی مشکلات و سختی‌ها را نتیجه بی توجهی و غفلت از قرآن و عترت بیان کرد و گفت: در سیره امام سجاد(ع) چهار اصل بسیار مهم است نخست اینکه حضرت آقای سجده کنندگان بودند و دیگر شاخصه‌های ایشان عبادت، دعا و بکاء است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی درباره جایگاه سجده ادامه داد: ما دستور داریم دعاهای خودمان را در سجده از خداوند بخواهیم چرا که سجده غایت بندگی و خضوع در برابر خداوند است. امام علی(ع) دعای کمیل را در سجده می‌خواندند همچنین توصیه شده بعد از هر نماز واجبی انسان سجده کند.

استاد حوزه علمیه درخصوص اهمیت عبادت گفت: امام سجاد(ع) شدید اهل عبادت بودند و با این عمل می‌خواستند شدت محبت و علاقه خود را به خداوند اظهار کنند و به واسطه آن به مقام قرب دست یابند. حضرت زهرا(س) فرمودند: اگر کسی عبادت خالصانه خود را به محضر خداوند ارائه کند خداوند فوق محبت خود را متوجه آن عبد می‌کند.

وی ادامه داد: راس همه عبادات فرائض است، امام سجاد(ع) فرمودند: اگر کسی در برابر خداوند سر کرنش فرود آورد هرگز در مقابل غیر خدا تعظیم نمی‌کند. با عبادت خداوند دل انسان محکم می‌شود و دست به سوی غیر خدا دراز نمی‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان داشت: عبد زمانی که به معبود پیوند می‌خورد قوی و با ارزش می‌شود بنابراین ضعف بندگی دلیل بسیاری از اضطراب‌ها است. عبادت و بندگی انسان را به آرامش می‌رساند و دیگر با بالا و پایین شدن قیمت دلار مضطرب و ناامید نمی‌شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات