۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۵۸۱۵۱۷
سرمقاله؛

مرد میدان پیشرفت

ایران در مسیر پیشرفت قرار دارد؛ این‌را کسی نمی‌تواند انکار کند. حتی دشمن نیز واقف است که در حوزه‌های دفاعی، مبارزه با تروریسم و... نیز کشور ترقی کرده و به جلو رفته است.
سخن نگاشت | بر خلاف ادعای برخی، پیشرفت‎‎‎های ما واقعی است

به گزارش خبرگزاری رسا، ایران در مسیر پیشرفت قرار دارد؛ این‌را کسی نمی‌تواند انکار کند. حتی دشمن نیز واقف است که در حوزه‌های دفاعی، مبارزه با تروریسم و... نیز کشور ترقی کرده و به جلو رفته است.

این پیشروی‌ها در یک بزرگراه همواره آرام نبوده و نخواهد بود، بلکه راهی است سنگلاخ و پرمانع؛ از موانع طبیعی و محیطی گرفته تا خرابکارهای خارجی. اما روشن است که ایران، درچند قدمی کشوری توسعه‌یافته در جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه قرار دارد و همه حملات برای آن است که چنین نشود. عناصر تدارک‌کننده این فرایند، صورتی سخت و عینی دارند و وضعیتی ذهنی و نرم؛ بخش دوم متکی به نخبگان و مراجع فکری و رسانه‌هاست.

گروه‌هایی که می‌توانند موتور محرکه و تحول در جامعه باشند؛ اگر طبق طراحی و برنامه‌ریزی یا به شکلی ناآگاهانه کسانی تلاش کنند تا براساس فرضیه‌های مغشوشی درباب «ما چگونه ما شدیم»، فریبکاری دشمن را لاپوشانی کرده و اقتدار و اعتماد به نفس ملی را تخریب کنند، خودشان مبدل به همان سنگ‌ها و کلوخ‌های راه پیشرفت کشور می‌شوند که گریزی نیست، جز گذشتن از روی آن‌ها.

این حرف الزاماً به معنای برخورد نیست، بلکه اراده جوان ایرانی بر نادیده گرفتن و حاشیه انگاشتن این گونه حرف‌هاست و سرعت دادن به طی طریق./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات