۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۸۱۸۶۱
حجت الاسلام تیموری:

اخلاق از ضروریات یک طلبه است

کارشناس و پژوهشگر حوزه علمیه اخلاق را از ضروریات طلاب خواند و گفت: طلبه موفق باید در کنار فراگیری علوم دینی و علمی به رشد و تعالی اخلاقی خود توجه داشته باشد.
حجت الاسلام تیموری لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام رمضان تیموری، استاد، کارشناس و پژوهشگر حوزه علمیه، ظهر امروز در همایش طلیعه حضور در جمع طلاب جدید الورود حوزه علمیه خواهران لرستان، گفت: طلبه ای که اخلاق نداشته باشد، طلبه نیست.

وی با تأکید بر اینکه طلبه برای رسیدن به موفقیت باید در کسب علم و اخلاق کوشا باشد، افزود: داشتن نظم، مطالعه، تحقیق و پرسش فراوان و مباحثه از عواملی است که در موفقیت طلاب نقش آفرین است.

حجت الاسلام تیموری با تأکید بر اینکه طلبه برای رسیدن به هدف و موفقیت در مسیر طلبگی باید انگیزه داشته باشد، عنوان کرد: جنسیت در معنویت مطرح نیست بلکه باید در مسیر طلبگی و تبیین وترویج تعالیم دینی انگیزه داشته باشیم و تلاش کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: قوام و دوام هر مکتبی به اندیشمندان و صاحبان خرد آن جامعه مبتنی است، برای رسیدن به شکوفایی فرهنگی و معنوی لازمه آن تبعیت از الگوی برتر در بین همه ادیان است.

استاد، محقق و پژوهشگر حوزه علمیه ادامه داد: مکتب نورانی تشیع تحت عنایت انسان معصوم است و از این تبعیت باید در سه مقوله گفتار، رفتار و اندیشه با کنکاش در سیره نورانی معصوم پیگیری و جست و جو گردد.

وی با اشاره به ابعاد نورانی، اخلاق فردی و اجتماعی خاطرنشان کرد: طلبه موفق باید در کنار تعلیم و فراگیری علوم دینی به اخلاق فردی و اجتماعی و هویت طلبگی خود توجه داشته باشد./9451//۲۰۳/خ

 

ارسال نظرات