۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۸۱۸۷۴
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی خبرداد؛

برگزاری نشست علمی بررسی تطبیقی نظریه تجدد امثال و حرکت جوهری

خراسانی از برگزاری نشست علمی «بررسی تطبیقی نظریه تجدد امثال و حرکت جوهری» با حضور حجج اسلام والمسلمین پارسانیا و رمضانی خبر داد.
محمد باقر خراسانی

محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ از برگزاری نشست علمی «بررسی تطبیقی نظریه تجدد امثال و حرکت جوهری» از سوی این مجمع با حضور کارشناسان برجسته حوزه و دانشگاه خبر داد و گفت: این نشست فردا پنجشنبه 19 مهرماه برگزار می شود.

وی افزود: در این نشست علمی کارشناسان محترم حجج اسلام والمسلمین حمید پارسانیا عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، حسن رمضانی استاد برجسته علوم عقلی و عرفانی حوزه علمیه قم و از شاگردان برجسته علامه حسن‌زاده آملی و همچنین آقای عبدالرسول عبودیت از اساتید فلسفه و کلام به ایراد سخنرانی و بحث خواهند پرداخت و حجت الاسلام والمسلمین علی امینی نژاد از اساتید حوزه و دانشگاه دبیری علمی نشست را برعهده دارند.

خراسانی در مورد مطالبی که قرار است در این نشست در مورد آن بحث و بررسی صورت بگیرد نیز اظهار داشت: اساتید و کارشناسان ما اولا در مورد پیشینه و تبیین نظریه جوهری امثال بحث می کنند و در ادامه به بیان تفاوت ها و شباهت های این دو حیث ماهیت می پردازند و در ادامه قلمرو نظریه تجدد امثال و حرکت جوهری را مشخص خواهند کرد.

وی ادامه داد: حضور خانم ها و آقایان علاقه مند به مباحث علوم عقلی در این نشست مانعی ندارد و همچنین بخشی از نشست به بیان پاسخ به پرسش ها و سؤالات حاضران اختصاص خواهد داشت.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در ادامه از پخش آنلاین این نشست از سایت مجمع عالی حکمت اسلامی خبر داد و یادآور شد: البته نشست علمی «بررسی تطبیقی نظریه تجدد امثال و حرکت جوهری» همانند همه نشست های مجمع به صورت ویدئو کنفرانس از شعبه مشهد نیز به صورت زنده پخش می شود و علاقه مندان در این شهر مقدس نیز می توانند از این نشست بهره ببرند.

خراسانی در ادامه با اشاره به انگیزه برگزاری این چنین نشست هایی، ادامه داد: معاونت پژوهش مجمع عالی حکمت اسلامی اهتمام خاصی به برگزاری جلساتی با محوریت کلام و فلسفه علم کلام دارد و این نشست نیز از جمله جلسات با محوریت فلسفه است که اساتید و پژوهشگران علوم عقلی نیز به صورت مستمر از این جلسات استقبال می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این نشست علمی صبح فردا پنج‌شنبه 19 مهرماه از ساعت 9 تا 12 صبح در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی قم واقع در خیابان 19 دی کوچه شماره 10 برگزار می شود./1330/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات