۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۸۱۸۸۰
مسؤول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی:

کانون فرهنگی هنری شهدای محراب ملکان برگزیده کشوری شناخته شد

مسؤول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: کانون شهدای محراب ملکان در اجرای طرح اوقات فراغت؛ برگزیده کشوری شناخته شد.
محمد هادی نیا

محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری شهدای محراب مسجد جامع شهرستان بر اساس ارزیابی کارشناسان، ناظران و بازرسان کشوری، به عنوان یکی از کانون های برگزیده کشور شناخته شد و مورد تجلیل قرار گرفت.

وی انتشار نشریه تخصصی و عمومی مهدویت با عنوان "انتظار موعود"، انتشار  نشریه تخصصی مهدویت ویژه نوجوانان و کودکان با عنوان "شکوفه های منتظر" و  توزیع به 140 شهر کشور را یکی از اقدامات مهم فرهنگی این کانون برشمرد و گفت: برگزاری مسابقه کشوری مقاله نویسی با عنوان «انتظار» و تجلیل از 28 نفر برگزیده کشوری نیز از اقدامات مهم کانون شهدای محراب ملکان است.

هادی نیا با بیان این‌که مدیرمسؤول کانون جناب آقای شیرمحمدی با همت و پیگیری اهالی مسجد توانسته برنامه‌هایی جذاب برای جلب مشارکت عموم نوجوانان و جوانان شهرستان اجرایی کند، افزود: برگزاری دعای ندبه از سوی کانون هر هفته در یک روستا، بخش، پارک شهر، دامن طبیعت و ... برگزار می شود که همواره با شرکت گرم و مشتاقانه مردم منطقه همراه است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد آذربایجانشرقی ادامه داد: برگزاری سالانه همایش انتظار در سطح شهر ملکان در قالب همایش و جشن و سخنرانی، برپایی ایستگله صلواتی، تهیه و توزیع نشریه مناسبتی، تجلیل از نوجوانان همنام حضرت مهدی(عج) در نیمه شعبان، برگزاری شب شعر مهدویت و اجرای جشن شکوفه های منتظر برای کودکان از جمله برنامه های مهدوی این کانون است.

وی برگزاری 20 جلسه هم اندیشی و فکری با معاونت پرورشی مدارس ملکان در خصوص ترویج فرهنگ مهدویت، اجرای مسابقات فرهنگی مهدویت در قالب نشریات، برپایی همایش استغاثه منتظران مهدی(عج)، برگزاری دوره آموزشی و ترویجی مهدویت هر سال با شرکت دبیران پرورشی و مدیران 20 مدرسه ملکان، اجرای مراسم تحویل سال با نام و یاد مهدی موعود(عج) در مسجد جامع و اعزام سخنران مهدویت به 30 مدرسه در طول سال را از دیگر برنامه کانون برشمرد.

هادی‌نیا تصریح کرد: انجام فعالیت در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ارائه خدمات کتابخانه ای، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، همکاری در اجرای 45 کرسی تلاوت در ماه رمضان، برگزاری همایش پیاده روی در صبح‌های جمعه به همراه اجرای برنامه فرهنگی مهدویت، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان در محوطه پارک شهر و برگزاری محافل انس با قرآن در مناسبت‌های مختلف نیز در جلب مشارکت نوجوانان و جوانان ملکان اثرگذار بوده است.

وی راه اندازی صندوق قرض الحسنه حمایت از افراد بی بضاعت را از دیگر ابتکارات کانون فرهنگی هنری شهدای محراب برشمرد و گفت: اجرای طرح هر ماه یک سخنرانی روحانی در یکی از مدارس شهر شروع همزمان با آغاز سال تحصیلی، برگزاری همایش انتظار ویژه خواهران و اجرای طرح 313 میلیون صلوات در سطح کشور نیز از جمله برنامه های این کانون بوده است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد آذربایجانشرقی ادامه داد: برگزاری مسابقه دلنوشته برای امام زمان(عج) با چاپ آثار رسیده کودکان و نوجوانان، برگزاری زیارت ازبعید، تعامل بسیار نزدیک با نهادها و امام جمعه ملکان، برگزاری همایش انتظار و سخنرانی و مشارکت در برنامه های دبیرخانه استانی از جمله دیگر شاخص‌های مهم در انتخاب این کانون به عنوان برگزیده کشور بوده است./935/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات