۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۵۸۲۰۸۴
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

رسالت اسلام گستره علم همراه با ایمان و التزام دینی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: رسالت اسلام گستره علم همراه با ایمان و التزام دینی است،
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند عصر امروز در دیدار رییس دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: علم فریضه‌ای از دین است.

وی گفت: هر چند بیشتر فرصت‌ها در تاریخ اسلام سوزانده شده اما هر فرصتی که در تاریخ ایجاد شده علم و دین با همدیگر عرضه شده است و بزرگترین دانشمندان و علمای ما نیز متدینین ما هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: آنچه که در اروپا به وجود آمد رشد علمی بود که متاسفانه آنچه در مقابلش به اسم دین مطرح شد در واقع دین نبود از این رو نمی‌توانست پاسخگو باشد و در بسیاری از جاها بد عمل کرده و نتیجه آن نیز این شد که دانشمندان رده اول اروپا برای اینکه از مشکلات خارج شوند ناچار شدند دین انحرافی و تحریف شده را کنار بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: یک زمانی زمزمه این بود که اروپاییان دانش را جایگزین دین کنند و روی این مسأله تبلیغ می‌کردند اما این موضوع با واقعیت فاصله زیادی داشت.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان این دو مقوله قابل طرح نیست به جهت اینکه علم به معنی دانستن است در حالی که دین به معنی جهت دادن به تمام امور از جمله دین است از این رو دانش جایگزین دین نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: هر چقدر که دانش بیشتر شود نیاز جامعه به دین نیز بیشتر می‌شود و وقتی جامعه از نظر علمی رشد و تسلط پیدا کند به هیچ تعهدی التزام ندارد و دنیا را به قتل و عام و غارت وادار می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه رسالت اسلام گستره علم همراه با ایمان و التزام دینی است، اظهار کرد: بسیاری از دانشمندان دنیا را به این روز انداختند.

وی افزود: مشکلاتی که به صورت متفرقه ایجاد می‌شود اشتباه بزرگی است و از رسالت‌های بزرگ نمایندگی ولی فقیه نیز این است که مسأله و شبهه را به صورت ریشه‌ای همراه با فرهنگ و اخلاق برطرف کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هر چند دانشگاه‌ها آسیب‌هایی دارند اما جوانان مستعد و ارزشمندی هستند که باید وجود آن‌ها را محترم شمرد و به آن‌ ها کمک کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه علم اگر همراه با ایمان باشد کارساز است، عنوان کرد: مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به دلیل مسؤولیت‌های کم تعهد است./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات