۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۵۸۲۲۲۸
وزیر علوم:

دانشگاه‌ها در حل مشکلات کشور نقش بسزایی دارند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها در حل مشکلات کشور نقش بسزایی دارند، گفت: باید به دانشگاه‌ها و نیروهای جوان اعتماد و با آن‌ها در موضوعات مختلف مشورت شود.
وزیر علوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های موجود در استان در جهت توسعه آموزش عالی استان استفاده شود.

وی گفت: در حوزه توزیع مراکز آموزش عالی تعداد واحدهای پیام نور، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مراکز علمی و کاربردی در مناطق مختلف شکل گرفته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه فنی و حرفه‌ای را جزء مراکز مهم آموزشی در کشور دانست و افزود: این دانشگاه بیش از پیش مورد حمایت وزارت علوم قرار دارد.

غلامی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در حل مشکلات کشور نقش بسزایی دارند، تصریح کرد: باید به دانشگاه‌ها و نیروهای جوان اعتماد شود و با آن‌ها در موضوعات مختلف مشورت گرفته شود.

وی، عملکرد دانشگاه‌ها با نهادها و سازمان‌ها را قابل قبول دانست و ادامه داد: دانشجویان و نیروهای دانشگاهی در فعالیت‌های تحقیقاتی کشور حضوری فعال داشتند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ذهن دانشجویان خلاق و ریزبین است، خاطرنشان کرد: توانایی که امروز در سیستم دفاعی کشور وجود دارد به دلیل فعالیت شبانه‌روزی محققان و اساتید دانشگاهی بوده است.

غلامی با بیان اینکه وزارت علوم برای آینده 15 تا 20 ساله در حوزه آموزش عالی برنامه‌ریزی کرده است، اظهار کرد: باید نگاه آموزشی به مراکز علمی و دانشگاهی تغییر کند و نگاه ما به رفع نیاز جامعه متمرکز باشد.

وی افزود: در حال حاضر جمعیت علمی و دانشگاهی بسیار قوی در کشور وجود دارد و حضور نخبگان و دانشجویان ایرانی در سطح بین الملل درخشان بوده است./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات