۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۵۸۲۷۸۸
امام جمعه اسفراین:

ورود به حصن ولایت تنها راه عدم انحراف از صراط مستقیم است

امام جمعه اسفراین گفت: تنها راه عدم انحراف از صراط مستقیم و عدم نفوذ شیطان در انسان داخل شدن در حصن حصین ولایت است.
حجت الاسلام محمدیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین، امروز در آیین تودیع و معارفه مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در اسفراین و مسؤول طرح هجرت این شهرستان، وظیفه مبلغان را تهذیب، تعلیم و تبلیغ دانست.

وی با تأکید بر پرداختن روحانیان مبلغ به مسئله ولایت و ولایت مداری در محافل و مجالس مذهبی، گفت: اقرار بر ولایت امیرالمؤمنین (ع) بر تمام عالم واجب است، چنانچه بر انبیای الهی واجب بوده است؛ ازاین‌رو باید روحانیان مبلغ اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

امام جمعه اسفراین تنها راه عدم انحراف از صراط مستقیم و عدم نفوذ شیطان در انسان را داخل شدن در حصن حصین ولایت دانست.

حجت‌الاسلام محمدیان همچنین با اشاره به ضرورت تلاش و همت روحانیان برای ترویج سیره حسینی در جامعه دینی، تصریح کرد: ما باید امام حسین(ع) را امام حسین میدانی بخواهیم نه امام حسین مهمانی؛ یعنی سیره امام حسین (ع) باید در زندگی ما جاری باشد.

حجت‌الاسلام هادی پروین، رییس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین هم در این مراسم گفت: پیشینه حضور روحانیان و مبلغین آموزه‌های دینی، به صدر اسلام می‌رسد، چنانچه رسول مکرم اسلام (ص) برای پیشبرد اهداف دین نوپای اسلام مبلغ به مناطق مختلف اعزام می‌کرد، لذا کسانی که پیدایش و فعالیت روحانیان را امری جدید معرفی می‌کنند، تاریخ را نادیده گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه نگاه اداره تبلیغات اسلامی به روحانیان هجرت همان نگاه به روحانیان مستقر است، گفت: این نهاد تمام همکاری‌های لازم را با معاونت تبلیغ طرح هجرت خواهد داشت.

حجت‌الاسلام پروین در ادامه تعداد روحانیان مستقر و طرح هجرت در منطقه را ۲۴ نفر اعلام کرد و افزود: استقرار روحانی در روستاهای بزرگ شهرستان جزء برنامه‌های این اداره است.

گفتنی است، در این مراسم که با حضور نماینده روحانیان طرح هجرت استان برگزار شد، از حجت‌الاسلام علی ابراهیم‌زاده تقدیر و حجت‌الاسلام عزیزی به‌عنوان معاون طرح هجرت اسفراین معرفی شد./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات