۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۸۳۵۷۶
حجت الاسلام دارستانی:

حتی یک خیمه عزای حسینی برای هدایت امت کافی است

استاد حوزه علمیه قم خون امام حسین(ع) را مایه هدایت برای بشریت دانست و گفت: حتی یک خیمه عزای حسینی برای هدایت امت کافی است.
دارستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد دارستانی در حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که حزن و اندوه برای امام حسین(ع) از قلب امام زمان(عج) سرچشمه گرفته و در میان محبان و شعیان امام منتشر شده و گسترش می یابد، اظهار داشت: اشک ریختن برای امام حسین(ع) ظرف محبت هرکس را به امام مشخص می کند.

وی حزن و اندوه مؤمن برای امام حسین(ع) را نشانه ظرف وجودی و معرفت مؤمن نسبت به امام عنوان کرد، افزود: هرچه ظرف وجودی انسان گسترده باشد به همان نسبت میزان معرفت انسان به امام بیشتر خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که یک خمیه عزای اباعبدالله الحسین(ع) برای هدایت تمامی امت کافی است، تصریح کرد: این موضوع دارای ریشه تاریخی است و تاریخ در شام این موضوع را به خوبی اثبات کرده است.

حجت الاسلام دارستانی ادامه داد: پس از حضور کاروان اسراء در شام و بعد از اتفاقاتی که در کاخ یزید رخ داد، امام سجاد(ع) از یزید خواست که محلی برای عزداری امام حسین(ع) در اختیار خاندان اهل بیت علیه السلام قرار دهند که یزید خرابه ای بدون سقف را در اختیار امام و کاروان اسراء قرار داد و خاندان اهل بیت(ع) با وجود سرما و گرما زیاد در این محل به مدت 10 روز برای امام حسین(ع) خیمه عزا برپا کردند.

وی افزود: در نخستین روز برپایی خیمه عزای حسینی با اشک های حضرت زینب سلام الله علیها در فراق امام حسین(ع) تمامی زنان شامی که با ظاهری آراسته به محفل عزا آمده بودند از شدت حزن و اندون صورت خود را زخمی کردند و در عزای امام حسین(ع) خاک بر سر ریختند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت زینب سلام الله علیها با دیدن این صحنه ها به زنان شامی فرمودند کاش در کربلا بودید( چون فریب خورده بودند) و در روایت ها بیان شده در آخرین روز عزای امام حسین(ع) در شام دیگر زنی در خانه نبود و همه در محفل عزای امام حسین(ع) حضور داشتند و به این ترتیب این محفل عزا موجب تحول مردان و زنان شامی شد.

حجت الاسلام دارستانی حضور در مجلس عزای امام حسین علیه السلام را هدایتگر عنوان کرد و یادآور شد: اشک بر امام حسین(ع) موجب تعمیق معرفت آدمی شده و بنابر قول امام صادق(ع) اشک بر امام حسین(ع) به نوعی تسبیح خداوند، آسان شدن مرگ، بخشش گناهان، خاموش شدن عذاب آتش و نازل شدن رحمت الهی بر انسان می شود./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات