۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۸۳۶۹۴
حجت الاسلام رجالی:

قیام امام حسین از جنس بیداری است

کارشناس دینی گفت: قیام امام حسین(ع) از جنس بیداری است؛ آهی که از دل حضرت سیدالشهدا(ع) و اهل بیت ایشان بلند شد کاخ ظالم و تمام دستگاه او را فرو ریخت.
رجالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا رجالی تهرانی کارشناس دینی در مراسمی که به مناسبت ایام اربعین حسینی در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین حضرت سیدالشهدا(ع)، در ادامه بحث آثار و برکات وجود مبارک ایشان در دنیا، برزخ و قیامت، گفت: از آثار اجتماعی قیام امام حسین(ع) مسئله بیداری است؛ شرایط سیاسی و اجتماعی عصر هر یک از ائمه، ایشان را به تصمیم و کار خاصی وادار می‌کرد.

وی افزود: خاصیت استکبار، استعمار و حاکمان ظالم این است که به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نیستند زیرا به محض در خطر دیدن منافع خود تعهدات‌شان را زیر پا می‌گذارند؛ در امتحانات و سختی‌ها، دین‌داران واقعی معلوم می‌شوند.

کارشناس دینی بیان داشت: در زمان امام حسین(ع) غفلت و ناآگاهی مردم به قدری سنگین شده بود که افرادی مانند یزید با وجود شرابخواری، سگ بازی، میمون‌بازی و فسق و فجور و انکار قیامت و وحی در حالت مستی ادعای امیرالمومنینی می‌کرد.

وی در ادامه بیان داشت: یزیدیان بعد از کشتن امام حسین(ع) تمام تلاش خود را کردند تا امامت را ریشه‌کَن کنند اما اهل بیت عصمت و طهارت با روشنگری‌ها و آگاهی‌بخشی‌های خود مردمی را که در خواب غفلت به سر می‌بردند بیدار و هوشیار کردند.

حجت الاسلام رجالی اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) از جنس بیداری است؛ آهی که از دل حضرت سیدالشهدا(ع) و اهل بیت ایشان بلند شد کاخ ظالم و تمام دستگاه او را فرو ریخت و ویران کرد.

وی در ادامه بیان داشت: یکی دیگر از مهمترین آثار قیام این امام بزرگوار احیای امر به معروف و نهی از منکر بود؛ امام حسین(ع) این واجب فراموش شده را احیا کرد و در زمانی که مردم هیچ اعتراضی به دستگاه ظلم نداشتند با قیام خود کاری کرد که مردم علیه ظلم و جور ساکت ننشینند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) به بهای گذشتن از خون خود و خانواده‌اش، مردم را بیدار کرد و از رفتن زیر بار ظلم نجات داد؛ مصیبت امام حسین(ع) به قدری عظیم بود که امام زمان(ع) فرمود یا جداه برای تو گریه می‌کنم و اگر اشک چشمانم خشک شود برای تو خون گریه می‌کنم؛ قیام امام حسین(ع) هزینه سنگینی برای ایشان دربر داشت و در روایاتی ذکر شده حتی ۶۰۰ زخم بر پیکر مبارک ایشان بود./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات