۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۵۸۳۸۶۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ولایت اهل بیت گل سرسبد نعمات الهی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی تجلی ولایتمداری و حب اهل بیت است، گفت: نعمت ولایت اهل بیت گل سرسبد نعمات الهی است.
یعقوبی

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع زائران و موکب داران اربعین، با اشاره به اهمیت ولایتمداری در زیارت اربعین، اظهار کرد: نعمت ولایت اهل بیت (ع) انتهای نعمت و گل و تاج نعمات الهی محسوب می‌شود و امروز ما به فضل الهی نعمت ولایت داریم.

وی افزود: قرآن کریم می‌فرماید: کسی که نعمت ولایت و امامت دارد نباید از احدی بترسد؛ یعنی دشمنان را به حساب نیاورده و فقط از من خدا بترسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: خداوند می‌فرماید اگر دوست دارید سالم و سرافراز بمانید فقط یک راه دارید و آن هم این است که از دشمن نترسید؛ اما از هوای نفس و از میدان مین بترسید و اگر ثروت و مقام و منصب پیدا کردید، دین خدا را فراموش نکنید.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: قرآن کریم در آیه 3 سوره مائده می‌فرماید: «فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخشون»؛ یعنی از دشمن و کافران نترسید و فقط از من خدا بیمناک باشید.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه و اهمیت زیارت اربعین اظهار کرد: زیارت اربعین که این همه به آن سفارش شده دو جبهه مخلصین و آدم‌های پست و ذلیل را در مقابل هم ترسیم کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: آدم‌های پست و ذلیل بودند که با امام حسین (ع) جنگیدند؛ اما در مقابل حضرت زینب (س) با همه سختی‌ها و مصیبت‌هایی که دیده بود از کسی نمی‌ترسید و فقط از خدا می‌ترسید و می‌فرمود: «ما رأیتُ الا جمیلاً».

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت الگوبرداری از سبک زندگی حسینی، افزود: باید تلاش کنیم سبک زندگی ما سبک زندگی محمدی، علوی، حسنی و حسینی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: همان‌طور که در زیارت عاشورا می‌خوانیم «اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیای مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتی مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد»، باید زندگی و مرگمان هم الگو گرفته از سبک زندگی ائمه (ع) باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید طوری زندگی کنیم که ائمه و خدا از ما راضی باشند، تصریح کرد: باید مواظب باشیم لقمه حرام سر سفره خانواده خود نبریم، ربا نخوریم و احتکار نکنیم؛ زیرا این‌گونه موارد اساس و بنیاد خانواده و جامعه اسلامی را متزلزل می‌کند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات