۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۵۸۳۹۹۶
امام‌جمعه خرم‌آباد مطرح کرد؛

ظلم ستیزی، دستاورد بزرگ اربعین

امام‌جمعه خرم‌آباد محو ظلم و ستم را از جمله قدرت‌سازی‌های کربلا و نهضت عاشورا خواند و گفت: از دیگر دستاوردهای قدرت‌سازی کربلا محو رژیم صهیونیستی، آزادی قدس و زمینه‌سازی برای حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، تقوا را بهترین توشه برای آخرت عنوان و اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) در سفارشی به یکی از یاران خود می‌فرمایند که خود را برای سفر آخرت آماده کن و برای آن زاد و توشه بردار، بدان که تو به‌دنبال زندگی دنیوی هستی اما مرگ در پی تو است.

وی خاطرنشان کرد: هر روز شاهدیم که یک نفر از دنیا می‌رود اما عبرت نمی‌گیریم، بیایید برای سفر آخرت توشه برداریم که بهترین توشه تقوا است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به برخی مناسبت‌های دهه آخر ماه صفر بیان داشت: یکی از این مناسبت‌ها اربعین سیدالشهداء بود که علی‌رغم تهدیدهای تروریست‌ها و تحریم اقتصادی آمریکا باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی برگزاری اربعین حسینی در امنیت کامل را بزرگ‌ترین دستاورد این حماسه عظیم برشمرد و گفت: حماسه 20 میلیونی اربعین نتیجه تبلور تفکر عاشورایی بود که با همدلی، هم‌فکری و همکاری دو کشور ایران و عراق انجام گرفت.

وی اظهار داشت: علی‌رغم شیطنت‌های دشمن برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان ایران و عراق، اما بار دیگر قدرت کربلا و نهضت عاشورا در حماسه بزرگ اربعین به دنیا نشان داده شد.

امام‌جمعه خرم‌آباد محو ظلم و ستم را از جمله قدرت‌سازی‌های کربلا و نهضت عاشورا خواند و افزود: از دیگر دستاوردهای قدرت‌سازی کربلا محو رژیم صهیونیستی، آزادی قدس و زمینه‌سازی برای حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در 28 ماه صفر اشاره و بیان کرد: بزرگ‌ترین نعمت برای بشریت نعمت نبوت و امامت است و مردم در سایه این نعمت‌ها هدایت و به سعادت دنیا و آخرت نائل می‌شوند.

وی اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) امت خود را به قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام وصیت کردند، اما متأسفانه امت به وصایای پیامبر عمل نکرده و آن را فراموش ساختند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تحمیل ظلم به امام حسن (ع) و همچنین ولایت‌عهدی به امام رضا (ع) را از آثار عمل نکردن امت به وصیت‌های پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و گفت: بدون تردید راه نجات امت اسلامی در تمسّک‌جستن به قرآن و عترت است.

امام‌جمعه خرم‌آباد، وقف را یکی از دستورات مهم اسلام خواند و یادآور شد: تمام اهداف اسلام را می‌توان به‌وسیله وقف به ثمر رساند، ظرفیتی که تحقق پیشرفت نظام اسلامی را به‌همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وقف درخت پر ثمر اقتصادی و منبع درآمد نظام اسلامی است، افزود: وقف میراث ماندگاری برای انسان است اما متأسفانه امروز به آن توجه جدی نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان به دیگر مناسبت 14 آبان‌ماه مبنی بر روز فرهنگ عمومی بیان داشت: فرهنگ عمومی یعنی فرهنگ غالب و گسترده در میان مردم که از جمله آن‌ها می‌توان به فرهنگ کار، تعاون، احسان و نیکوکاری، احترام به یکدیگر، نظافت در محیط زندگی و نوع‌دوستی اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به مناسبت 13 آبان و نام‌گذاری آن به‌نام روز ملّی مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: سه مناسبت تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام، موضوع کاپیتولاسیون و تبعید امام راحل در این روز باعث شد که این نام‌گذاری در فرهنگ عمومی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: آنچه در تمام این مناسبت‌ها مشترک بوده، جنایت آمریکا و نفرت مردم ایران از این کشور جهان‌خوار است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» شعار رفتار غیرانسانی و کردار وحشیانه آمریکا نسبت به ایران است، گفت: ملت ایران شعار مرگ بر آمریکا را به شئون سیاسی تبدیل کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: کسانی که می‌گویند شعار مرگ بر آمریکا چه نتیجه‌ای دارد جوابشان یک کلمه است؛ شعار مرگ بر آمریکا قدرت این کشور را به افول و نابودی کشانده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی قرار دادن تحریم‌های دور دوم در 13 آبان را نقشه دشمن برای فراموش کردن این روز تاریخی از ذهن مردم ایران دانست و افزود: اما دشمن کور خوانده است، ملت ایران در راهپیمایی 13 آبان پیروزی دیگری را رقم خواهند زد.

منبع: فارس

ارسال نظرات