۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۸۴۶۷۰
امام جمعه موقت كاشان:

آمريكا در حال افول و زوال است

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه دشمني آمريكا را نبايد فراموش كرد و در مقابل آمريكا بايد مقاومت كرد، گفت: عاقبت مقاومت در برابر دشمن، پيروزي با جبهه حق است چرا كه آمريكا در حال افول و زوال است.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، با اشاره به اينكه دشمني ما با آمريكا و دشمني آمريكا با ما نبايد فراموش شود، گفت: از دشمني كه تمام تلاش او ضربه زدن به اسلام و انقلاب و نظام است نبايد غفلت كرد.

وي آمريكا را ذاتا ظالم، مستكبر، سلطه طلب و زياده خواه دانست و افزود: آمريكا به دليل اين كه طي 40 سال گذشته مكرر از ايران ضربه خورده است با ايران دشمن است و  هيچگاه دشمني ما با آمريكا و دشمني آمريكا با ما نبايد فراموش شود.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: بر عكس آمريكاي سلطه طلب و مستكبر، فرهنگ ملت ايران عزت طلبي و شعار هيهات منا الذله و فرهنگ ناب اسلامي است و هيچگاه اين فرهنگ را فراموش نكرده و نخواهيم كرد.

وي افزود: به هر اندازه كه دشمني با ايران در ذات آمريكا است به همان اندازه مبارزه با آمريكا و دشمني با تفكر آمريكايي در ذات فرهنگ و ملت ايران است.

امام جمعه موقت كاشان با تأكيد بر مقاومت در برابر دشمن، اظهار داشت: مقاومت در برابر دشمن ريشه در دين و فرهنگ ناب اسلام دارد، چرا كه فرهنگ ناب اسلامي به ما آموخته تا نه ظالم و نه مظلوم باشيم، چون ظالم و مظلوم هر دو جهنمي هستند.

وي ادامه داد: نه تنها نبايد ظالم و مظلوم بود بلكه بايد ياور مظلوم و دشمن ظالم بود و اين همان سفارشي است كه اميرمومنان(ع) به امام حسن(ع) و امام حسين(ع) داشت كه در مقابل ظالم بايستيد و مظلوم را ياري و حمايت كنيد.

به گفته وي، مقاومت در برابر دشمن نيز در ذات فرهنگ اسلام ناب است و مسلمان واقعي نمي تواند در برابر دشمنان اسلام و انقلاب و نظام مقاومت و مقابله نكند.

امام جمعه موقت كاشان با تأكيد بر اينكه مقاومت ملت ايران و مردم كشورهاي مسلمان سبب بيرون رفتن آمريكا از منطقه خواهد شد، گفت: دشمن با وجود هزينه هاي هنگفت در خاورميانه تمام نقشه هايش نقش برآب شده و به هيچ كدام از اهداف خود نرسيده است.

حجت الاسلام اسلامي تبار همچنين با اشاره به اينكه دشمني آمريكا را نبايد فراموش كرد و در مقابل آمريكا بايد مقاومت كرد، اظهار داشت: عاقبت مقاومت در برابر دشمن، پيروزي با جبهه حق است چرا كه آمريكا در حال افول و زوال است.

به گفته وي، روش نظام سلطه آمريكا روشي ظالمانه و خوي مستكبرانه است كه بر خلاف جهت عالم طبيعت حركت مي كند و هر ملت و قدرتي كه بر خلاف مسير طبيعي كه خداوند براي جهان ترسيم كرده حركت كند محكوم به زوال و فنا است.

امام جمعه موقت كاشان در ادامه وضعيت اقتصادي آمريكا را بحراني خواند و عنوان كرد: آمريكا امروز ميلياردها دلار بدهكاري و صدها ميليارد دلار كسري بودجه دارد و به لحاظ موقعيت جهاني نيز متزلزل است به طوريكه حتي شركاي آمريكا به او اطمينان و اعتماد ندارند و دنيا در حال جايگزيني دلار آمريكا است.

به گفته وي، امروز ديگر هيچ كشوري به تهديدهاي پوشالي آمريكا اهميت نمي دهد و با وجود اينكه اعلام كرده بود تحريم هاي آمريكا عليه ايران را به صد درصد خواهد رسانيد اما هيچ كشوري با آمريكا در تحريم ها همراهي نكرد و تهديدات آمريكا هيچ تأثيري نداشت.

حجت الاسلام اسلامي تبار گفت: آمريكا به لحاظ نظامي نيز در موقعيت ضعيفي قرار دارد و ارتش آمريكا خسته، دلسرد، مأيوس، بي هدف و سرگشته و حيراني است كه آمار خودكشي در بين نظاميان آمريكايي روبه افزايش است، از اين رو رهبري اعلام كرد آمريكا براي انجام عمليات نظامي از گروه هاي تبهكار استفاده مي كند.

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه امروز از آمريكا هيچ چيزي به جز فرياد و هياهو باقي نمانده است، عنوان كرد: كساني كه امروز دم از مذاكره و ارتباط با آمريكا مي زنند يا خيلي ترسو، ضعيف و نادان هستند و يا خائن و ستون پنجم و پشتيبان دشمن هستند./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات