۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۸۴۷۷۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت بهره‌برداری بیشتر فرهنگی از ظرفیت اربعین

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ما می‌توانیم ظرفیت فرهنگی و مذهبی بالاتری در اربعین داشته باشیم؛ به همین دلیل باید همه نخبگان و فعالان فرهنگی و مذهبی در این زمینه دغدغه و مسؤولیت داشته باشند.
سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی امروز در دیدار با طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به پایان ماه‌های محرم و صفر، اظهار کرد: از خداوند مسئلت داریم تلاش‌های جمع حاضر و زیارات و عزاداری دوستداران مکتب اهل بیت را قبول کرده و توفیق دین‌داری خالصانه را به همه ما عطا کند.

وی با بیان اینکه شکر به درگاه الهی بابت همت و بصیرتی که به ما و ملت شریف و ولایتمدار ما داده است واجب است، افزود: این ملت امسال با دشمن‌شناسی در صحنه‌های مختلف حضور یافته و در جدیدترین حضور خود هم با تبعیت و عشق به ولایت حماسه یوم‌الله 13 آبان را پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار کرده و به این طریق مشتی به دهان استکبار زده و برگ زرین دیگری بر افتخارات امت حزب‌الله افزودند.

حجت الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به فعالیت روحانیان مبلغ و طلاب در کاروان‌های زائران اربعین و حرم مطهر رضوی، گفت: همراهی هر مبلغ با یک کاروان در اربعین تأثیر بسیار زیادی دارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: امسال در روستاهایی که روحانی طرح هجرت فعال وجود داشت خود روحانی اقدام به اعزام یک اتوبوس زائر به اربعین کرده بود که این اقدام بسیار باارزش است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه در این راستا مدارس علمیه شامل مدیران و اساتید هم ورود مناسبی داشته و فعالیت‌های شایسته‌ای انجام دادند، گفت: جذب کمک خیران برای تقبل هزینه‌های سفر طلابی که تاکنون به کربلا مشرف نشده بودند ازجمله اقداماتی بود که در این زمینه صورت گرفت.

وی با تأکید بر اینکه باید از فرصت تبلیغی اربعین بیشتر و بهتر استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم ظرفیت فرهنگی و مذهبی بالاتری در اربعین داشته باشیم، ازاین‌رو لازم است همه نخبگان و فعالان فرهنگی و مذهبی در این زمینه دغدغه و مسئولیت داشته باشند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات