۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۵۸۵۱۸۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

فعالیت شایسته فرهنگی از مصادیق جهاد فی سبیل الله است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: حوزه فرهنگی، حوزه دین و ائمه اطهار (ع) است، به همین دلیل در نهادهای متولی فرهنگ و مذهب هرکس خوب کار کند جهاد در راه خدا کرده است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، با تأکید بر همت بیشتر متولیان فرهنگی برای درمان دردهای موجود در این بخش، اظهار کرد: باید کارها و فعالیت‌ها در این زمینه افزایش یابد.

وی افزود: در اسلام به کار و معاش سفارش خاصی شده و خداوند متعال پرخوابی و زیاد بیکار بودن را مبغوض می‌دارد و رسول اکرم (ص) هم می‌فرماید: خداوند از انسان بیکار بیزار و روگردان است، ازاین‌رو درزمینهٔ فرهنگ نباید هیچ‌گاه دچار خمودگی و روزمرگی شویم.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: حوزه فرهنگی، حوزه دین و ائمه اطهار (ع) است، به همین دلیل در نهادهای متولی فرهنگ و مذهب هرکس خوب کار کند جهاد در راه خدا کرده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: کار کردن در حوزه فرهنگی و دینی، افتخار بزرگی است، زیرا فعالان این عرصه پرچم‌دار راه امام حسین (ع) بوده و از عاشورا و کربلا حفاظت می‌کنند.

وی اضافه کرد: مواردی ازجمله کمبود اعتبار در بخش فرهنگی و مذهبی، لزوم انجام بیشترین فعالیت با کمترین اعتبار و جذب حمایت معنوی مردمی در بخش فرهنگی و مذهبی را در این راستا ضروری می‌کند.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر نیازسنجی فرهنگی و تدوین برنامه جامع درزمینهٔ فرهنگ، اظهار کرد: نگاه مثبت اقشار مختلف مردم در مقوله فرهنگی و دینی و ارتباط تنگاتنگ با تشکل‌های دینی مردمی و روحانیان ازجمله نقاط مثبت موجود در فرهنگ این استان است.

وی تصریح کرد: به خاطر تلفیقی بودن منطقه باید در مراسم و محافل مذهبی از بیان موارد تفرقه‌انگیز پرهیز شده و در عین حال در مراسم مناطق تلفیقی از کارشناسان تقریب مذاهب استفاده شود./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات