۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۵۸۵۵۴۹
امام جمعه موقت بیرجند:

عزاداری برای امام حسین باید پلی به سوی مهدویت باشد

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه عزاداری‌های امام حسین(ع) باید پلی به سوی مهدویت باشد، گفت: باطن ما نباید تعلقی به غیر خدا داشته باشد؛ منتظر واقعی آماده جهاد است و از شهادت و فداکاری نمی‌ترسد.
حجت الاسلام مختاری - امام جمعه موقت بیرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسین مختاری، امام جمعه موقت بیرجند عصر امروز در اجتماع بزرگ منتظران ظهور در بیرجند اظهار داشت: اصل اعتقاد به امامت حضرت مهدی(عج) برای تمام مسلمانان قطعی است و بالاترین عمل نیز انتظار است.

وی با بیان اینکه انتظار باید به معنای واقعی کلمه باشد، گفت: انتظار فرج یکی از برترین اعمال است و باید امام زمان(عج) خود را بشناسیم و به معنای واقعی کلمه منتظر ایشان باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: منتظر واقعی و آماده به رکاب حضرت مهدی(عج) کسی است که تمام کارها را انجام داده و زیرساخت‌ها را آماده کرده و منتظر ظهور امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه عزاداری‌های امام حسین(ع) باید پلی به سوی مهدویت باشد، تصریح کرد: در زمان امام حسین(ع)، قدرت استکباری بنی امیه حاکم بود و بنی امیه زر و زور و تزویر همه را به کار گرفت و مردم را در خفقان شدیدی قرار داده بود.

وی ادامه داد: سفره‌های معاویه از بیت المال‌های مسلمانان رنگی شده و مردم در آن زمان از ظلم و ستم بنی امیه خسته شده بودند و مردم کوفه منتظر امام حسین(ع) بودند تا آن‌ها از ظلم نجات پیدا کنند و حکومت عدل برپا شود.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: امروز نیز قدرت اقتصادی و سرمایه‌ای استکبار جهانی از همه لحاظ قدرت اول است و تمام اهرم‌های حقوق بشر و نهادهای بین‌المللی را در اختیار دارند و مردم از ظلم و ستم و از سکوت مجامع بین‌المللی خسته شدند و ما نیز منتظر امام زمان(عج) هستیم تا از این ظلم‌ها نجات پیدا کنیم از این رو زمان امروز با زمان امام حسین(ع) از این نظر مشابه است.

حجت الاسلام مختاری اظهار کرد: بیشتر مردم کوفه، منتظران واقعی نبودند بلکه آن‌هایی که در رکاب امام حسین(ع) تا آخر ایستادند و به شهادت رسیدند منتظران واقعی و صالح بودند.

وی با بیان اینکه اصحاب و یاران امام حسین(ع) سه ویژگی داشتند، گفت: نخستین ویژگی این بود که آن‌ها نسبت به حقیقت توحید و معاد به یقین رسیدند از این رو فلسفه تمام عبادت‌ها رسیدن به این یقین است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه دومین و سومین ویژگی آن‌ها نیز طهارت باطن و آماده جهاد، فداکاری و شهادت بوده است، افزود: باطن ما تعلقی به غیر خدا نباشد و منتظر واقعی آماده جهاد است و از شهادت و فداکاری نمی‌ترسد.

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: اکثر مردم کوفه به سه دسته شدند برخی از انسان‌ها دنیاپرست و ترسو، برخی بی تفاوت نسبت به وقایع آن زمان و برخی نیز آماده یاری امام حسین(ع) بودند ولی از مسلم حمایت نکردند.

وی بیان کرد: تعلقات مادی کسانی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند، زیاد بود و آن‌هایی که بی تفاوت بودند نیز در خون امام حسین(ع) شریک هستند چرا که سکوت با انتظار واقعی سازگاری ندارد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: باید از مسلم زمان حمایت کنیم تا زمینه‌سازی ظهور شکل بگیرد و در دنیایی که تحت سلطه استکبار  قرار دارد اگر از ولایت فقیه حمایت نکنیم و به دلیل زرق و برق دنیا زیر سایه استبکار برویم به طور قطع زمینه ظهور فراهم نمی‌شود.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه امروز پرچم عزت تشیع و اسلام در دستان مقام معظم رهبری است، اذعان داشت: باید از رهبری سیاسی زمان حمایت کرد و بر محور ولایت گرد هم بیاییم و همه چیز را بر اساس ولایت بسنجیم و گرفتار جناح بازی‌ها نشویم./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات